Beste Iedereen.
Ik ben nieuw op dit forum, Eigenlijk omdat ik graag de mening van kenners wil horen.
Qua horloges ben ik absoluut geen kenner. Ik heb een Seiko 5 van +_ 17 jaar oud (op polsbeweging), Als ik een weekend alleen ben geweest loopt hij een half uur voor (grapje natuurlijk)
En een W Ancre Die nog ouder is.
Niets spectaculairs dus. En ik vind ze teklein ogen.
Ik heb vrij dunne polsen boven de pols knobbel 17,5 cm (met een naai meetlint gemeten) Ik weet niet tot welke diameter horloge het er goed blijft uitzien met mijn pols dikte.
Budget is max 200 euro. Maar mijn oog is gevallen op de Seiko SSC435P1
Die kan ik met rentepunten bij Ing voor 175 euro kopen. Echter de maten zijn als volgt.
Diameter kast 42,8 mm
Dikte van kast 12,6 mm
Ik wil namelijk niet dat het er TEgroot uit gaat zien. (Onnatuurlijk)
Wat denken jullie van de maten in combinatie met mijn pols dikte?
En hoe denken jullie over het horloge?
Mooie Seiko! Qua afmeting denk ik dat dit je perfect zal staan. Ik draag zelf vaak een Seiko met een diameter van 42,5 mm en een hoogte van circa 13mm. Ik heb zelf polsen van ongeveer 17cm en dat staat heel goed.
Welkom hier en nog een fijne tijd toegewenst hier op het forum!
Diamater alleen zegt niets. Diameter, diameter van de plaat en lug to lug dan heb je al een beter idee van hoe groot iets draagt. Ik denk dat deze klok vrij groot draagt, ik zou eens kijken of je hem ergens kan passen.
Mijn pols meet 18 cm en ik vind een diameter van 42 mm het maximum. Liever draag ik mijn horloges wat kleiner. 40 mm is voor mij de perfecte maat.
Veel plezier met de horloge hobby!
Drex ook vriendelijk bedankt!
Iniddels ook eventuweel de SKX007-J Of de SKX009-J op het oog.
De Japan versie. Eerst met rubberband vanwegen mijn budget.
Ik vind een 18mm sluiting een stuk prettiger dragen. Gebold saffier staat super, als je van plan bent regelmatig banden te wisselen dan zou ik persoonlijk voor een skx007 kiezen.
Bedankt voor de reacties👍
Inmiddels heb ik de 27e een SRP307-J besteld incl Dubbel domed saffier.
Op een stalen band.
Ik kan niet wachten tot hij binnen is.
Januarie komt er hopelijk een Skx007-J bij op 18mm Solid Oyster en Dubbel domed saffier bij.