Seiko Sub.. blub

Ik was al langere tijd op zoek naar een stoer robuust horloge, iets dat onbreekbaar is, liefst mechanisch, licht geeft in het donker en iets waarmee het is toegestaan om te verdrinken. Zodoende kwam ik uit op Seiko. 8)

Toen kwam Karel =D> na een tijdje met zijn nieuwste aanwinst, een 38mm Seiko duiker. Deze had alleen de Pepsi bezel ipv de zwarte. Ik wat informatie ingewonnen en internet afgestruind en via dit forum wist ik dat Robbie ook aan Seiko’s kon komen. Contact met hem opgenomen en bezocht bij de Rikketik, helaas had hij net niet het model bij zich dat ik zocht. Balen… :cry:

Máár, van de week kreeg ik een berichtje dat Rob het horloge binnen had. Vanavond dus meteen langsgegaan en het horloge bekeken en gepast. De stalen band is me iets te lang en helaas had Rob de tools niet om deze in te korten, hierdoor kan ik morgen zelf ff lekker prutselen. :wink:

Meteen maar een Nato erom gedaan en hij zit me als gegoten. Mooie dikke klok, zonder dat 'ie oversized is, gewoon netjes. Zwarte strap, zwarte bezel en zwarte dial. Erg cool.

Aanschouw, de (snel) genomen foto’s:

Kortom, ik ben weer heel tevreden. Service en kontakt met Rob was perfect en zeker een aanrader hier te kopen. Top, bedankt Rob. :mrgreen:

Mooi hoor met die Nato band, veel plezier ermee.
Ik heb mijn BM ook bij Rob gekocht, dus ik ben het helemaal met je eens.

Eindelijk ben je dan de goede weg ingeslagen Jaap-Wim, gefeliciteerd met je aanwinst, en welkom bij de Seiko-club :smiley:

Ruud

mooie klok, ik heb er zelf met zo een ook veel lol gehad

joost

Dit was mijn 1e mechanische horloge toen ik 'n beetje ben gaan verzamelen. Ik draag 'm vooral als ragger moet ik bekennen. Hij is me niet iets te klein.

Kijk overigens uit voor je nagels. Die willen bij mij nog wel eens een scheurtje oplopen als ik de kroon uittrek!

Maar verder heel veel plezier ermee!

Mooie klok. Gefeliciteerd ermee.

Gewoon een hele goede aanwinst. Eigenlijk moet iedereen een dergelijke Seiko of Citizen hebben. Ze zijn tijdloos, robuust en ideaal voor op vakantie.

Bedankt allemaal. Hij zit alweer om de pols en ik ben ervan overtuigd dat dit een blijvertje is. :smiley:

De algehele afwerking en looks vind ik ronduit subliem. Ik heb’m nog niet getest in t water maar dat komt vd zomer wel.

Weet iemand trouwens of deze stelling waar is?

  • douchen met een duikhorloge is slechter dan ermee te gaan zwemmen. tijdens het zwemmen komt er druk op het horloge waardoor hij waterdicht wordt, tijdens douchen gebeurt dit niet en kan er dus vocht/water het horloge binnensijpelen.

Dit las ik op een site en vroeg het me zo af, klinkt in principe logisch, maar is dit ook waar?

De stelling klinkt heel aannemelijk, ik ben hem ook al vaker tegen gekomen, maar ben ervan overtuigd dat ook deze Seiko goed in elkaar steekt en ook met douchen geen problemen zal opleveren.

Overigens is dit model gezien de aanduiding 10bar geen duikhorloge, zwemmen en snorkelen zal prima gaan, maar voor duiken wordt minimaal 20bar aangeraden.

Ruud

Goede aankoop…

Groet Peter

idd mooi horloge ik heb/ had ook de seiko skx031 om de pols is alleen terug gestuurd omdat de datum bleef hangen bij de 5 en de 6 ?! snap er niks van maar hoop wel dat ik hem snel weer terug heb!

grr

Stoer en robuust, wat ook nog tegen een flinke stoot kan…Dan kun je inderdaad niet om seiko heen (tu)

Mocht ie uiteindelijk de stoten niet overleven heb je voor niet al te veel geld een nieuwe. (Ligt bij je nieuwe Reverso allemaal net effe anders.)

Veel plezier ermee.