Seiko "Submariner" mod

Gisteren deze Seiko Sub (SNZF17) op de kop weten te tikken.
Ben erg benieuwd naar dit horloge daar ik een liefhebber ben van Submariners en haar look-a-likes. Eén detail van dit horloge vind ik twijfelachtig, de dagaanduiding. Het zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van een snelle doorverkoop…mits dit model voorzien kan worden van bv. een Sumo of een MM wijzerplaat en eventueel wijzers. Weet iemand (Rob???) of dit bij dit model mogelijk is???

Gr,

Ron.

Afbeelding even “geleend”

Leuk, maar ik mis de ‘druppel’:slight_smile:

Mooie klok! Hommage maar tóch wel een originele 5. Waar heb je deze ‘opgedoken’?

de dagaanduiding was toch voor je aankoop al te zien?
Kroon op 3 uur, minder wijzerplaten die erin kunnen.

Lekker dragen en van genieten, Zeno! (tu)

@jozias P: Google maar eens op het typenummer. Er worden er ook zat op Ebay aangeboden.

@robbie409: uiteraard was mij de dagaanduiding vóór aanschaf wel opgevallen:#
Neemt niet weg dat ik het een mooie klok vind en zeker het proberen waard vind. Ik ben echter niet niet zo’n fan van dagaanduidingen. Ik merk dit ook bij mijn Monsters. Ik bedacht me derhalve dat een modificatie, indien mogelijk, uitkomst zou kunnen bieden als ik me er echt aan zal gaan storen. Vandaar mijn vraag.

Zijn er overigens wijzerplaten zonder dagaanduiding welke er wel in kunnen?

@anon69152993na G.: Ga ik zeker doen en dan zien we wel.

Gr,

Ron.

Hoi Zeno,

Je moet op zoek naar wijzerplaten met een datumaanduiding waarbij de kroon op de drie kan.

Als je er 1 met Seiko zoekt, Seiko Samurai wijzerplaten kunnen.
Marinemaster kan, maar de potjes moeten eraf en je moet hem anders vastmaken aan het uurwerk.

Ik heb een wijzerplaat van een witte Samurai, zo’n gewafelde. Die zou kunnen. Die wijzerplaat is wel duur, want is splinternieuw (30 euro, 35 euro incl montage).

Ik vind hem juist mooi omdat er geen druppel opzit :smiley: en omdat er een dagaanduiding opzit.

Volgens mij zijn er veel meer duikers zonder dagaanduiding dan met.
Nu koop je er een met, en ga je hem modden naar zonder?

::o ::o

Lekker zo laten, is niets mis mee!

+

ZOu best kunnen, ben nu een Samurai witte plaat in een skx031 aan het frutselen, zet wel een foto van het resultaat neer.

Ik begrijp je verbazing.
ik was echter opzoek naar een horloge met een meer dan goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ken uiteraard ook meer duikers zonder dagaanduiding, echter niet voor de prijs die voor deze seiko 5 heb betaald, zelfs niet ná een eventuele modificatie.

Gr,

Ron.

Hoi Rob,

Bedankt voor je tips.
Mocht het uitdraaien op een modificatie dan wil toch weer een zwarte plaat.
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een MM plaat, gevolgd door een Sumo plaat. Deze zitten nou eenmaal in mijn hoofd en zal hoogstwaarschijnlijk niet veranderen. Ik weet nu dat dit eventueel mogelijk is. Ik ga er gemakshalve vanuit dat voor de Sumo hetzelfde geldt als voor de MM. Mocht ik hier definitief voor kiezen dan zal ik zeker contact met je opnemen. Enig idee wat het ombouwen van deze 5 gaat kosten?

Gr,

Ron.

Zowel de Sumo als de MM plaat moeten van hun pootjes worden ontdaan :).

Mede door commentaar van “het andere forum” (niet dzvl, maar ineternationaal) denk ik wel dat het correcter is om geen MM-plaat te gebruiken, de 300m klopt niet, en de MarineMaster aanduiding natuurlijk ook niet. Zou de indruk kunnen geven een vervalste duurdere te zijn, en dat wil ik liever niet. De Sumo is 200m, scheelt iets minder…
Ik zit er een beetje mee, eerlijk gezecht.

Alternatief zou een mooie after-market 6105-plaat kunnen zijn, alleen is de lume ervan bar slecht. De plaat daarentegen is super:

Zo zie ik het ook, zoals ik het begrijp wil je graag een duurder horloge, maar wil je de prijs er niet voor betalen.

Koop dan wat vaker een horloge als dit, en probeer die met winst te verkopen tot je wel eentje tegen komt met een in jou ogen goede prijs heeft.

Of,… probeer hem zelf te modden, dan laat je niemand anders een fake model maken.

@robbie409: het laatste wat ik wil is dat jij een slecht gevoel over houdt bij het modden van een Seiko. Neemt niet weg dat jij juist de persoon bent geweest die mij op het idee heeft gebracht. Jij bent zelf aan het experimenteren geslagen met een MM plaat. Het resultaat (“Kandahar Diver”) vind ik overigens schitterend. Maar nogmaals, gewoon niet doen, NO HARD FEELINGS! ik vind overigens de door jouw voorgestelde after-market dial ook mooi om te zien, echter het ontbreken van de lume vind ik erg jammer.

@pimobiel: Tsa… wat zal ik zeggen…dit is nou weer typisch zo’n bericht met aannames die nergens op gebaseerd zijn. Om te beginnen, ik wil geen MM plaat omdat het een duurder horloge zou symboliseren. Ik draag al ruim 20 jaar diverse Rolex horloges (echte wel te verstaan), dus ik zit echt niet te wachten op een, zoals jij dat noemt “fake” Seiko uit het duurdere segment die hoogstwaarschijnlijk door niemand als zodanig wordt herkend. Helaas heeft Seiko (ik vind echter ten onrechte) het imago hier niet voor. Ik vind m.n. de lume werkelijk verbluffend mooi. Dat is hoofdzakelijk de reden (en het ontbreken van een dagaanduiding) waarom ik hierin geïnteresseerd ben. Ik zit dus ook niet echt te wachten op jouw advies voor het maken van enkele tientjes winst zodat ik op termijn een duurder horloge bijelkaar gesprokkeld heb. Als laatste wil ik de term “fake” betwisten. Als je met “fake” replica bedoelt, dan hebben we het over een zo natuurlijk mogelijke en exact gelijkende kopie van het origineel. Kijk nou alleen eens even naar de kast van een MM en de kast van een Seiko 5…ik zie geen enkele overeenkomst! Het klopt overigens wel dat ik niet onnodig teveel geld wil uitgeven. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar volgens mij zijn er meer mensen die daar een hekel aan hebben!

Gr,

Ron.