Seiko Sumo bracelet split pin blijft niet zitten

Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een Sumo gekocht op het forum, maar de band was wat te lang. Ik heb vervolgens bij een juwelier een link laten weghalen, waardoor het geheel weer goed past, maar bij thuiskomst merkte ik dat de split pin (of hoe dat ook mag heten) niet erg vast zat. Ik heb het maar even zo gelaten en ben toen voor het forum wat min of meer creatieve foto’s gaan maken met een kerstboom, maar toen ik het horloge optilde was de split pin ineens weg. Na zojuist terug te zijn gegaan naar dezelfde juwelier en ze een pin van mijn reserveschakels opnieuw hebben vastgemaakt ontdekte ik bij thuiskomst dat de boel weer los zat. Dat vond ik iets te toevallig, dus ben ik even gaan zoeken op internet, waar ik soortgelijke problemen ben tegengekomen. Daar hebben ze het over een sleeve die op de pin zit. Ik zie wel dat op de losse pin die ik heb een dikker stukje zit, dus dat zal wel die sleeve zijn. Ik weet echter niet hoe ik dit ooit vast zou kunnen zetten of hoe ik dit moet overbrengen naar die juwelier toe. Hij had toch wel moeten opmerken dat de pin afwijkt…

Dus de grote vraag is: wie kan me uit de brand helpen?

Is idd tricky. Pennetje gaat er aan één kant in en aan de andere kant
moet er een soort klein busje op getikt worden.
Doe je dat niet dan valt het pennetje er gewoon weer uit.

Een juwelier hoort dat tocht te weten.

Op de site van Robbie (Monsterwatches.nl) staat geloof ik een betere omschrijving.
Zelfs met foto’s of filmpje dacht ik.

Gr,

L.R.

Een horlogemaker die weet dat, bij een juwelier is dat nog maar de vraag.

Ik heb het andere pinnetje inmiddels ook gevonden. Na het bekijken van de link op Robs site zag ik hoe de pins eruit dienen te zien. Ik mis bij beide pins dat busje. Die liggen dus bij de juwelier maar grote kans dat die nu onvindbaar zijn. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik me boos maak om de complete onkunde van het personeel.

Ik ga zo bellen (koopavond) of ze toevallig nog het busje hebben liggen, anders heb ik een groot probleem, gezien er haast niet aan te komen is.

Edit: Overigens ook meteen maar Rob gemaild of hij me uit de brand kan helpen.

Puringa Schreef:

Ik heb het andere pinnetje inmiddels ook gevonden.
Na het bekijken van de link op Robs site zag ik
hoe de pins eruit dienen te zien. Ik mis bij beide
pins dat busje. Die liggen dus bij de juwelier
maar grote kans dat die nu onvindbaar zijn. Hoe
meer ik erover lees, hoe meer ik me boos maak om
de complete onkunde van het personeel.

Ik ga zo bellen (koopavond) of ze toevallig nog
het busje hebben liggen, anders heb ik een groot
probleem, gezien er haast niet aan te komen is.

Edit: Overigens ook meteen maar Rob gemaild of hij
me uit de brand kan helpen.

Nou succes toegewenst, misschien zit er nog één op de pushpen van de gruwelier

Wat een sukkels zijn toch een x-aantal gruweliers.Overrated doosjes schuivers. :frowning:

:slight_smile:
Elf.

Je kunt Rob mailen of hij iets heeft liggen. Of hij weet misschien het onderdeelnummer wel. En hoewel de Seiko nooit officieel geleverd is, kun je Seiko Nederland ook vragen om hulp. Per slot kun je je MarineMaster daar ook afleveren voor onderhoud.

Menno

Pb verstuurd.

quote Thieuster ;“Per slot kun je je MarineMaster daar ook afleveren voor onderhoud.”

Echt waar ?

Inmiddels gebeld met de juwelier, het busje ligt er in ieder geval niet meer, maar ik zou morgen (of wanneer dan ook) even overdag langs kunnen gaan zodat hij eventueel het pinnetje met busje zou kunnen bestellen bij Seiko zelf. (Nou vind ik dat een vreemd verhaal omdat ze geen officiële dealer zijn, maar goed, ik wil ze wel een kans geven de fout te herstellen)

watchup Schreef:

quote Thieuster ;“Per slot kun je je MarineMaster
daar ook afleveren voor onderhoud.”

Echt waar ?

Yep, vraag TomK maar.

Menno

Pin+bus staat niet bij de Sumo als je bij Seiko informeert. Ze hebben ze wel los te koop, voor iets te veel geld. Uit mijn hoofd, staat bij skx779 in het systeem.

Ik ga zo twee dagen mail uitbaggeren, als ik hem tegen kom mail ik je. ik heb wel een busje liggen.

Mijn allereerste monster -waar het allemaal mee begonnen is - heeft hetzelfde meegemaakt bij een onkundige juwelier. Kreeg ik hem mee met een splitpent (na 20 minuten geklooi). Ik wist toen nog van niets, maar na een week lag ie los in mijn mouw.

Wat een eikel die juwelier zeg, een pen en bus komt toch wel vaker voor.
Wat nog zou kunnen is dat het busje op de pen van de bandpenverwijderaar zit.
Gebeurd mij ook wel eens.

Edit: Whahaha, wist niet dat er een ant-huftertaal functie op dit forum zat… LOL

robbie409 Schreef:

Pin+bus staat niet bij de Sumo als je bij Seiko
informeert. Ze hebben ze wel los te koop, voor
iets te veel geld. Uit mijn hoofd, staat bij
skx779 in het systeem.

Klopt, alleen een schakel staat in het systeem.
Kunnen ze ook bestellen, zit toch een pen en bus bij dan?

Dure schakels :slight_smile: Als het goed is zit pin+bus er wel bij. Is in elk geval bij een monster zo.

Valt mee toch? Als de juwelier het niet onder service doet zal ie er niet meer dan een 10tje voor rekenen.

Even een kleine update. Ik heb gisteren het horloge afgegeven aan de juwelier, die (gezien de kerstdrukte) er maandag even op z’n gemak naar wilt kijken. Daarbij heb ik hem ook maar de link gegeven die op de site van Rob staat, zodat hij het deze keer echt niet kan verpesten…

Ach ja, het komt uiteindelijk allemaal wel goed, toch?

Alvast een voorproefje voor wat betreft de laatste aanwinst. Zoals ik al zei heb ik een kerstfoto met de Sumo gemaakt, vlak voordat de pin eruit vloog:

Het is de blauwe Sumo (SBDC003) trouwens, al lijkt hij hier erg zwart :wink:

Inmiddels is de zaak afgewikkeld:

Afgelopen dinsdag ging ik langs of hij met de door mij gegeven splitpen mèt busje aan de haal kon, dat was helaas niet het geval, gezien het busje helemaal vast zat. Hij heeft vervolgens via Seiko Nederland zo’n splitpen met bus kosteloos laten versturen (het kan dus wel!), waarna de juwelier de boel donderdagmiddag heeft vastgezet op de juiste manier.

Ondanks al het gedoe dat het heeft opgeleverd is het uiteindelijk toch allemaal netjes afgewikkeld. Ik zal binnenkort foto’s maken en deze hier of in een nieuw topic plaatsen. De Sumo zit in ieder geval erg prettig op de pols!

Fijn dat het goed is oppgelost en geniet van het horloge (tu)