Seiko Sumo: uitlijning bezel/wijzerplaat en schroefkroon?

Op de website van Seiya kwam ik het volgende onderschrift tegen bij de Sumo:

‘NOTE: The chapter ring and index & bezel index and face index not being aligned perfectly. In general, Seiko’s screw down crowns are not smooth as Swiss manufactures.’

Herkennen eigenaren van de Sumo dit?

Ik vind het een beetje een raar verhaal, dit onderschrift stond er voorheen niet onder (ik zit regelmatig op die website), je zou bijna zeggen dat ze na wat opmerkingen van klanten het er toch maar bij hebben gezet.

Het gaat alleen om de afgebeelde/aangeboden Sumo die om die rede in de “sale” is.
Oudere Sumo’s hadden dat (dit is dan waarschijnlijk ook een Sumo van een aantal jaren terug)

zou je denken? de halve website is ‘on sale’

heb niet de indruk dat het een laatste showroom modelletje is…

Ze hebben het er al een behoorlijke tijd onder staan. Naar wat ik heb vernomen is dit hun manier zichzelf in te dekken. Ik heb veel verhalen gehoord van Sumo’s die niet helemaal netjes zijn uitgelijnd, en kopers die ze vervolgens terug sturen of een andere willen. Door dit bij voorbaat al te noemen worden mogelijk claims gelijk verholpen.

Ze checken bij Seiya bijvoorbeeld tegenwoordig ook niet meer of ze goed uitgelijnd zijn. Veel mensen die om een netjes uitgelijnd exemplaar vragen, maar het is volgens mij niets meer dan luck of the draw.

Geldt dus niet enkel voor het on sale model. Alyhans, volgens mij.

Ik dacht van wel en inderdaad er is veel on sale, altijd in januar/februari bij Seiya.

Het is een bekend probleem bij de Sumo’s. Ik heb er nu 4 gehad en ze hadden het allemaal. Het is een beetje een loterij, als je geluk hebt lijnt alles mooi uit maar er zijn veel klachten (geweest). Het is trouwens niet alleen bij de Sumo het geval.

Deze opmerking staat er ook al langere tijd bij Seiya, hij waarschuwt tenminste nog…

Eric

Had kunnen weten dat jij er een paar hebt gehad haha! :wink:

Maar er zijn toch maar drie kleuren? Of heeft er eentje in een rebound gezeten? #durfnaardebekendewegtevragen

(:smiley:

Mijn Sumo was toendertijd ook niet in orde.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1451962,1451962#msg-1451962
Geen foto’s maar verhaal zegt genoeg :slight_smile:

Er zijn overigens meer dan drie Sumo varianten. Vooral voor de Thaise markt.

Hahah Ide, dat is bijna net een Monster voor mij, hij komt geregeld weer terug in de collectie. Zwart, blauw, oranje, met saffierglas, andere banden of heel exclusief in geel, groen. #mijnnaamisflipper

Eric

EricPP Schreef:

Hahah Ide, dat is bijna net een Monster voor mij,
hij komt geregeld weer terug in de collectie.
Zwart, blauw, oranje, met saffierglas, andere
banden of heel exclusief in geel, groen.
#mijnnaamisflipper

Eric

Hoi Eric,

Die van mij toentertijd lijnde toch wel goed uit, of heb ik iets gemist?
Als je nog weet welke dat was :slight_smile:

watchagain Schreef:

Hoi Eric,

Die van mij toentertijd lijnde toch wel goed uit,
of heb ik iets gemist?
Als je nog weet welke dat was :slight_smile:

Hoi Frits,

Dat klopt, jouw blauwe met saffier lijnde perfect uit. Hoe zou ik die nou ooit kunnen vergeten… :slight_smile:

Eric

Ik heb mijn Sumo eens goed bekeken maar kan er niets aan ontdekken wat niet goed kan zijn:)

Kan me idd herinneren dat die mededeling al een tijd op die site staat. En is, zo weet ik ook, niet alleen een Sumo-probleem. De mijne is overigens helemaal perfect. Maar die heb ik face-to-face van Rob gekocht, destijds. Dus dan weet je precies wat je koopt. Vind een Sumo niet duur voor wat je ervoor krijgt. Maar vind 't toch net even te veel geld om maar blind via internet te kopen. Betaal ik liever nét ietsje meer. Ben er even een tijdje uit geweest, hier. Maar er werden hier altijd regelmatig Sumo’s aangeboden in het verkoopdeel. Da’s natuurlijk ook een redelijk veilige optie. Dan kun je 'm ook even checken, voordat je 'm koopt. Succes met de aanschaf!