Eind vorig jaar had ik de behoefte aan een blauwe duiker en viel mijn keuze op een Seiko Sumo. Na deze besteld te hebben bij een Japanse website kwam het een paar dagen voor kerst binnen. Ik helemaal blijā¦totdat ik goed keek op de dial en zag dat er iets mis wat met de uitlijning. Het ging niet zozeer om de uitlijning met de chapterring of bezel maar het lag aan de dial zelf.
Het driehoekje en het woord Seiko liepen niet parallel.
Na het bekijken van veel fotoās van Seiko Sumoās op het internet kwam ik er best veel tegen waar iets mis mee was op de dial of de dial i.c.m. de chapterring en/of bezel.
Ik twijfelde nog even kort of ik het horloge toch maar zou houden maar besloot deze toch terug te sturen ook al moest ik weer een periode gaan wachten.
Hieronder de foto die ik aan de verkoper gemaild had als ābewijsā.
Hierin is te zien dat het woord Seiko omhoog loopt en het driehoekje omlaag loopt.
De verkoper deed er totaal niet moeilijk over en het horloge ging weer terug naar Japan. Vandaag heb ik de vervanger ontvangen en ben er helemaal blij mee :).
Voor mij is het vreemd dat de QC voor dit model niet helemaal is wat men van Seiko mag verwachten.
Weet niet of het mij de moeite van heen en weer sturen waard was geweest (naar het buitenland heb ik toch goed begrepen?) , maar bij een Rolex wel
Heb je hier korting voor gekregen Paradigm?