Seiko Sumo

Eind vorig jaar had ik de behoefte :wink: aan een blauwe duiker en viel mijn keuze op een Seiko Sumo. Na deze besteld te hebben bij een Japanse website kwam het een paar dagen voor kerst binnen. Ik helemaal blij…totdat ik goed keek op de dial en zag dat er iets mis wat met de uitlijning. Het ging niet zozeer om de uitlijning met de chapterring of bezel maar het lag aan de dial zelf.
Het driehoekje en het woord Seiko liepen niet parallel.
Na het bekijken van veel foto’s van Seiko Sumo’s op het internet kwam ik er best veel tegen waar iets mis mee was op de dial of de dial i.c.m. de chapterring en/of bezel.
Ik twijfelde nog even kort of ik het horloge toch maar zou houden maar besloot deze toch terug te sturen ook al moest ik weer een periode gaan wachten.
Hieronder de foto die ik aan de verkoper gemaild had als ā€˜bewijs’.

Hierin is te zien dat het woord Seiko omhoog loopt en het driehoekje omlaag loopt.
De verkoper deed er totaal niet moeilijk over en het horloge ging weer terug naar Japan. Vandaag heb ik de vervanger ontvangen en ben er helemaal blij mee :).
Voor mij is het vreemd dat de QC voor dit model niet helemaal is wat men van Seiko mag verwachten.

Hier nog wat foto’s:

Mooi horloge!

Ik zie het niet heel goed, maar ik kan mij voorstellen dat als je het eenmaal weet het alleen maar ā€˜erger’ wordt en je het constant ziet.

Overigens, het kan de ā€˜beste’ gebeuren:

(en ja, dat is een echte)

Mijn beste,

Een scherp oog hoor!! Zo op het eerste gezicht zag ik niet!!
Desalnieettemin heb je nu weer een Seiko om trots op te zijn.

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Paradigm Schreef:

Ik zie het niet heel goed, maar ik kan mij
voorstellen dat als je het eenmaal weet het alleen
maar ā€˜erger’ wordt en je het constant ziet.

Overigens, het kan de ā€˜beste’ gebeuren:
http://i171.photobucket.com/albums/u295/jcelevoy/M
ilgauss/IMG_2412.jpg
(en ja, dat is een echte)

Dat zou mij mateloos storen. De mijne had dat gelukkig niet:

Over een paar jaar gaat je dat geld opleveren :wink:

Scherp hoor, fijn dat het nu in orde is.

Via welke website heb je dit besteld?

Zeer irritant als je het weet, dan blijf je jezelf daaraan storen. De mijn heeft er gelukkig geen last van, fijn dat de jouwe nu weer in orde is.

Eric

Van harte, ik vind dat echt een fantastische klok!

Dat is een flinke misser van Rolex.
Misschien idd geld waard in de toekomst.

bij Higuchi…www.higuchi-inc.com

Eerlijk gezegd zie ik niet precies wat er mis is/was.

Ben ik de enige die twijfelt of die eerste Rolex wel origineel is? Zie ook de secondewijzer.

Wat is er nep aan?

Hij verschilt van Bert1, en ik vind zo’n fout niet ā€˜des Rolex’.

Proficiat en fijn dat het opgelost is. Heb je de nieuwe nog onder je raster gelegd. Misschien komen achter andere ā€œmankementenā€ :+ Neh…

Weet niet of het mij de moeite van heen en weer sturen waard was geweest (naar het buitenland heb ik toch goed begrepen?) , maar bij een Rolex wel :slight_smile:
Heb je hier korting voor gekregen Paradigm?

Elk horloge welke binnenkomt gaat uiteraard onder het raster. Dat doet toch iedereen? :wink:
Maar nee, de enige check is met het blote oog. :slight_smile:

Fraaie klok hoor,…gefeliciteerd.

Waar gaat het fout dan hier? Ik zie niet wat er mis is met de plaat van de Milgauss, wellicht mede door de hoek waarin de foto is geschoten?