Ik ben nieuw op dit forum maar lees al een tijdje mee. Ik heb een dagelijk horloge wat nu toch echt de geest heeft gegeven. Een seiko Sun015P1 uit 2017. Heb dit horloge veel gedragen en zou het graag weer hersteld zien maar de lokale juwelier vraag er minstens 220 eu voor. En dat vind ik een beetje veel voor een horloge wat 3 jaar geleden rond de 500 eu kostte. Is er hier iemand die dit als hobby project aandurft ? Ik denk dat er het een nieuwe condesator oid in moet. Horloge houdt het nu nog een dag meer vol
Nou ja hangt eraf wat een tijdje noemt maar hij ligt nu al een paar weken stil. Had het vanochtend weer eens tegen beter weten geprobeerd maar helaas. Dus ja …
Maar in het verleden niet lang stil laten liggen? Die accu’s kunnen daar niet goed tegen als ze leeg zijn. Je moet met zo’n kinetic dus zorgen dat hij altijd opgeladen blijft. Anders is het wel erg apart dat de accu het al na 3 jaar begeven heeft.
ja in het verleden wel vaak ‘leeg’ laten lopen als ik eerlijk ben. Heb meerdere horloges dus ik wissel nogal vaak. Ik heb daar eigenlijk niet over nagedacht. En ik ben idd teleugesteld dat dit horloge na 3 jaar er al de brui aan geeft.
Ik heb dit wel eens met een gewone solar gehad.
Heb hem toen ruim 10 dagen in de vensterbank laten liggen omdat ie ook steeds na een dag kapte. Vervolgens deed ie het weer goed en kon ik hem sowieso 2 weken in de doos laten liggen.
Heb hem daarna weg gedaan dus weet niet of ie het nu nog doet.
Maar klinkt idd als een capacitor probleempje. Er is hier vast wel een horlogemaker die dat voor je kan fixen.
Ik heb na een tip van een gebruiker hier tmhet horloge bij dulci international laten maken voor een redelijke prijs. Ik ben helemaal happy want ik was stiekem toch wel gehecht aan het horloge.