Seiko SUN043 zoals hij eigenlijk hoort

Ik vind de SUN043 een van mooiere uit de SUN serie maar kon niet wennen aan de beadblasted shroud en de el cheapo witte rubberband. Aan de andere kant wil ik eigenlijk alles zo origineel als mogelijk houden…

Wat je ziet is een 043 met de shroud van een 019 en de band van een 019, dure onderdelen maar het resultaat is volgens mij zoals Seiko het zelf had moeten doen.

7 likes

Smaken verschillen.

Ik vind de witte rubber niet cheap. Past bij dit bijzonder en ietwat uitdagend horloge.

De Seiko staalband vind ik mooi, maar met het nadeel dat het horloge als een klomp op je pols overkomt.

Ik heb een El Cheapo staalband, maar ik kan nieuwe foto’s schieten wegens een defekte pin. Hier een foto van een tijdje geleden.
Voordeel : minder klomp
Nadeel : niet aansluitend

Hier de witte Seiko rubberband. Zacht en met mooie sluiting.

Ook al geprobeerd met zwart rubber en zwarte Nato : zwart past absoluut niet.

Ik heb wel soms probleem bij het aflezen van de tijd. Die derde GMT wijzer maakt het niet makkelijker op.
Betere keuze ware zwart/witte seconden- en uurwijzer, en de goudkleurige als GMT wijzer.

3 likes

Is de shroud bij de 043 anders dan die van de 019?
Stalen band past er prima op maar de mooiste combo’s vind ik toch die met bruin leren band zoals @vintage4all wel eens post.

Vind je de stalen band trouwens prettig dragen? Op de een of andere manier heb ik erg veel last van die divers extension die in mijn pols snijd. Denk dat het met de vorm van mijn pols te maken hebt want sommigen hebben er geen last van.

1 like

019 shroud is geborsteld, de 043 beadblasted

Ik vind de band super comfortabel maar wel moeilijk om de juiste lengte te bepalen, speel vaak met de micro afstelling

De shroud is idd beadblasted, wel eens geprobeerd om de band van de 019 erop te zetten maar dat vind ik er niet uit zien. Shroud van de 019 erop had ik nog niet over nagedacht, ziet er lekker uit👍.
De combi op leer die @Thehaguedragon bedoeld…

8 likes

Heb m ook op leer gezet en dat is wat mij betreft de enige juiste combi :sunglasses:

7 likes

Zou dit wat zijn

voor mijn

3 likes

Ik heb er (nog) geen, al ben ik wel aan het azen op een sun045 of sun065, maar wat mij betreft horen ze allemaal op de bijbehorende staal/rubberband en zeker niet op leer! :grinning:

4 likes

10 likes

Niet mijn foto, maar ik vind 'm op deze NATO ook niet gek…

Overigens was het 'n Isofrane band die me de doorslag gaf voor de SUN019, ik vond de metalen band zelf ook wat ‘massief’ aandoen.
Heeft er anders iemand toevallig een plaatje van SUN043 op Isofrane?

3 likes

Schitterende klok! Staat boven aan mijn verlanglijstje. Vind hem op leer ook het mooist uitkomen.

1 like

blijven beste klatsers, laatst hier eentje live gezien, maar is te groot voor mij, blijf het ontwerp wel erg gaaf vinden.

Eindelijk heb ik hem! Vind het een Super klok en ben er erg content mee

4 likes

Als niet Seiko fan een beetje ongepast mij hiermee te bemoeien maar ‘persoonlijk uiteraard’ vindt ik het wit rubber nog het mooist van alles wat hier geplaatst is. Dus Seiko heeft het gedaan zoals Seiko het had moeten doen…imho.

Ik vind m op staal wel het lekkerst, maar inderdaad te groot dan :frowning:

Daarom op rubber of leer destijds :sunglasses:

5 likes

Zou kunnen. Maar totaal niet mijn smaak. Voor het duiken/zwemmen perfect. Maar daarna direct weer op leer. Kwestie van smaak natuurlijk ook.

Staal, rubber of leder … de SUN043 blijft mooi :blush:

6 likes

Met de originele witte rubber band vind ik deze toch al lekker niet te subtiele SUN een geweldige eyecatcher! En ze dragen ook zeer comfortabel, die banden. Helemaal perfect!

Ik vond m idd op dat lichte leer erg mooi :wink:

4 likes