Iemand in het bezit van deze Seiko of ervaring mee? Is een 36mm quartz horloge waar ik eventueel interesse in heb.
Er zijn hier op het forum een paar van die dingen rond gegaan. Ze hebben een zeer goede reputatie. Zit een simpel 6N42 uurwerkje in, en het horloge wordt als een poor man’s SARB033 gezien. Ik heb er geen, maar heb 'm wel vast gehad. Het is een horloge wat noopt tot het gebruik van diminutieven, mooi klein en plat, simpel van snit maar met 100m waterdichtheid en saffierglas toch behoorlijk GADA.
Ik ben fan, maar dat is op basis van vijf minuten in handen hebben. Seiko kennende gaat zo’n horloge 50 jaar mee gaan zonder teveel gedonder.
Bedankt voor de snelle, duidelijke reactie. De Sarb033 heb ik gehad maar 36mm vind ik toch de ideale maat voor mij, vandaar de interesse in deze.
Hij is ook aanzienlijk platter. Ik ervaar dat als briljant, want hij schuift minder. 8,7mm is echt de bom.
Dat is voor zon modern quartzje denk ik erg optimistisch
Ahhhhh… Vroeger was alles beter. Maar ik heb een moderne quartz (van na 1970, shit, zelfs na 2000) die al 15 jaar zonder morren mee gaat, en m’n pa kocht ergens begin jaren 80 een klein Seiko horloge voor een scheet en een knikker wat we ook van z’n koude dode pols hebben moeten trekken, in 2005. Dat was ook geen top unit. Ik maak me dus geen zorgen over die dingen.
Begin jaren 80 is de tijd waarna het het in de loop van de 80s allemaal minder werd met de kwaliteit en levensduur Maar goed ik neem niet aan dat TS nu zo’n horloge koopt met het oog op de toekomst in 50 jaar.
Zeker een aanrader. Ik gebruik 'm ondertussen zo’n anderhalf jaar bijna dagelijks. Het horloge zit heerlijk om de pols. Daarnaast vind ik dat het horloge mooi is afgewerkt. Ook komen er niet echt snel krassen op. Enige minpunt vind ik de band, waar wel snel krassen op komen en er enigzins goedkoop uitziet. Dat komt misschien ook meer door mijn smaak.
Al met al zeker een aanrader!
Je kunt ook op YouTube kijken voor diverse reviews,
Groetjes, Flip.