Seiko SUR375P1: nieuwe horlogeband tips

Goedenavond horlogeliefhebbers!

Tijdens de feestdagen heeft deze titanium Seiko zijn thuis bij mij gevonden:

Voor nu even een algemeen plaatje van de interwebs, wristshots volgen snel (zodra de zon zich weer een beetje laat zien).

Even kort wat specs op een rijtje:

• Titanium kast (40mm) & band (18mm)
  • Saffierglas
  • 8.5mm dik
  • Quartz uurwerk
  • Donkergrijze wijzerplaat met zilveren indexen

Dit is mijn eerste titanium horloge en ik moet zeggen dat de ‘look and feel’ mij positief heeft verrast.

Het enige waar ik niet 100% aan kan wennen is de standaard titanium band. Deze voelt erg licht (logisch, titanium) maar vooral de sluiting van de band voelt wat ‘goedkoop’ (zoals bij sommige van mijn eerdere Seiko’s ook het geval was).

Nu ben ik al een paar dagen op zoek naar nieuwe bandjes, waarbij mijn oog bijvoorbeeld is gevallen op een strap van Barton (Deze Khaki Tan Sailcloth met quick release). Helaas is deze uitverkocht…

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en vraag ik mij vooral af: wat voor bandjes zouden jullie tof vinden staan bij deze titanium Seiko?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën/meningen/tips, alles is welkom!

Alvast bedankt.

Gr. TickeR

8 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

2 likes

Dat is een reguliere maar…

Alle bandjes naar jouw keuze passen hier op.

Het originele titanium bandje.
Met die Seiko sluiting om het geheel origineel te houden.

2 likes

Gefeliciteerd! Wel helemaal eens met Aamon!

2 likes

Ik had de stalen versie: sur527p1. Droeg 'm op suede, nylon en canvas. Suede bandje is een STRPS Velour a 30,-. Lug width is 20mm.

1 like

Dank!

Het originele titanium bandje gaat ook zeker niet weg, ik ben van plan om deze af te wisselen met verschillende andere bandjes.

Misschien moet ik ook gewoon wennen aan de originele, maar voor nu ben ik op zoek naar wat andere leuke ideetjes en mogelijke combinaties (kleuren, materialen etc.) de mogelijkheid om te experimenteren maakt deze hobby toch het mooiste wat er is!

Gaaf om de verschillende opties te zien. Suède heb ik nog nooit geprobeerd, blijft dat met veel draagtijd netjes? De stalen versie mag er ook zeker wezen! :star_struck:

Molequin Racing Green

2 likes

Als toetsenbord ridder heb ik inmiddels wel wat slijtplekken, met name op de keepers en uiteinde band van het lange deel, maar het viel mij niet tegen voor die paar tientjes.
Voor het schoonmaken gebruik ik zo nu en dan een speciaal borsteltje/blokje wat ik ooit eens voor schoenen had gekocht.

Bandje onlangs op de MoonSwatch gezet.

1 like