Seiko SZSB006 & SZSB007

It’s ok. Rechts maar met stalen band. Maar niet voor die prijs

1 like

De EU retailers verkochten voorheen toch geen SARBs en GSen? :thinking::thinking: En de seiko juweliers hebben toch niet veel te klagen met de nieuwe verkoopstructuur die het juist de internet handelaren een stuk moeilijker maakt? De hogere retailprijs is niet het grootste probleem waardoor seiko’s tegenwoordig een stuk duurder zijn voor ons liefhebbers, dat zijn de lagere kortingen van de horloges online.

1 like

@koekoek

Dat ware correct, ware 't niet zo, dat de grijze markt met al zijn facetten, de genoemde gesprekspartners niet al decennia lang - tevens de high-end markt - tegenwerkt. Dit de facto, niet juridisch-technisch gezien.

Niet in de laatste plaats door deze snelle tijden van internet en dito horloge-shops, die goede kwaliteit Seiko-producten leveren, zelfs met high-end horloges van Seiko.

De grijze handel ondermijnt nu de omzet- en winstcijfers van de markt, waarop Seiko niet zo snel meer kan inspelen met de tot nog toe traditioneel-reguliere netwerken van retailers en juweliers-huizen.

Kortom, de vraag naar de relatief prima prijs-kwaliteit-verhouding-producten van Seiko in de grijze markt, verzwakt de vraagpositie van Seiko in de reguliere markt met al haar overheadkosten; daardoor dreigt Seiko deels aan haar eigen fouten - voornamelijk in de ‘prijspolitieke’ maatregelen - in de traditioneel-reguliere markt ten onder te gaan, ten gunste van de voor Seiko bedreigend aanwezig zijnde grijze handel in originele Seiko-horloges.

Wat bedoel je hier mee te zeggen?

1 like

Precies dát, wat er staat. Ik geef toe, ook voor mijzelf is het 3 x lezen, maar dan zinkt het in, @koekoek.

N.B. : dit is de eenvoudigste en duidelijkste manier van samenvatten uit zo’n dik verslag van 500 pagina’s (vanuit 't Frans, want opgetekend te Genève)

P.s. : sorry koekoek, dit is 't duidelijkste dat ik jou en allen hier bieden kan

Ik lees dat de juweliers klagen over de grijze markt die ze ondermijnd. Maar ik lees niks over wat je eerder zei dat ze de prijzen tegenwoordig te hoog vinden.

2 likes

Valt in het metaal best wel mee. :slight_smile:

Ik weet niet waarom maar de linker doet me teveel denken aan de railmaster en de rechter doet me optisch wat goedkoop overkomen.

Ik word er niet lauw van… :snowflake:

2 likes

Ik vind ze beide erg tof, al ben ik niet zo into nep patina. De rechter op staal zou ik wel willen. Wellicht komt dat nog.

Ik heb nog even contact gehad met Magi aangaande de 006. Ik zeg knul, wat zou jij doen? Monnies uitgeven aan die 006 of doorsparen voor de SBGV245?

Het antwoord laat zich wel raden maar dat zal wel niet aan de 006 liggen :sweat_smile:

2 likes

Volgens mij heeft die stalen band niet eens SEL, of… toch wel… niet echt goed te zien.

Die faux-patina versie trok eerder mijn aandacht, maar als ik hem zo zie is de afwerking minder mooi.

Misschien kan ik gewoon beter een Sarb017 aanschaffen!

3 likes

@koekoek

‘Tussen de zinnen door gelezen’, baalt men bij de ‘high-end’ retailers en de juweliers-- c.q. Seiko-horloge-huizen, alsook bij Seiko Corp. dus dermate, dat

  • om het verschil in prijs (en de ‘tantième-verkoopbranche’ in zijn geheel) te behouden tussen de traditioneel-reguliere markt énerzijds
    en de moderne-reguliere online internet-markt (plus sommige fysieke winkels en sommige internet-shops, die ‘tenminste’ de grijze handel vertegenwoordigen) ánderzijds -

de prijzen in de traditioneel-reguliere markt vervolgens logischerwijze ‘flink omhoog moeten’.

Hoe tof had het geweest als er geen tic tac op had gestaan maar HFLE :thinking:
Zou er wel animo voor zou zijn binnen het forum?

Stilletjes hier…

De eerste euforie wat weg gezakt?:slight_smile:

Nu lees ik net een stukje op UF , dat het ( klaarblijkelijk )? gewoon een basismodelletje is , dat je eventueel nog iets individueel aangepast , zo kunt bestellen bij Seiko.,:astonished::crazy_face:
Mits je er minimaal 300 afneemt.

:joy:

4 likes

Die endlinks :weary:

2 likes

Haha, ja weinig animo blijkt er te zijn :joy: Maarja. Ik had interesse, maar prijs kwaliteit is weg jammer bij dit horloge.

Nee hoor, als je die clipjes aan de end link ziet heb je gewoon van doen met een gevouwen stuk blik.

Inderdaad. Dit is, na de faux SKX, het tweede model wat ze qua specificatie om zeep helpen.

Al blijven het op het oog leuke ontwerpen. Ik mag dit soort horloges wel.

2 likes

Als we 298 mede-HF’ers vinden die akkoord gaan om die lelijke uurwijzer te vervangen ben ik ervoor te vinden :sunglasses:.