Seiko SZSB006 & SZSB007

De nieuwe Seiko’s zijn verkrijgbaar bij Solojapan voor 575 en 550 euro. Zeer tof horloge, maar wel een behoorlijk prijskaartje.
Ik had ze ook liever in een 38mm versie gezien dan 40mm. Desondanks denk ik dat deze wel weer een hit zullen worden. Toffe vintage uitstraling en beperkte oplage… Zal het net als de Sarb017 een prijsstijgertje worden?

Ik ben benieuwd naar degene die hem aanschaft of hij bevalt!

12 likes

Nice. Rechts een erg mooie wijzerplaat zo te zien.

1 like

Ja tof :+1: :+1: :+1:

1 like

Ja dat weet ik wel zeker. De Alpinist kwam zonder stalen band en heeft een groene kleur die niet bij iedereen geliefd is. Alsnog is het een gigantische hit. De door jou getoonde versie zal een groter publiek aantrekken. Ik zeg koop er een aantal en wacht een half jaartje om vervolgens te cashen. Daar kan geen crypto munt op tegen. :stuck_out_tongue:

1 like

525 euro als je hem mailt. Ik heb hem overwogen, maar een aantal dingen storen mij. Prijs / specs is gewoon meh. Zoals ik het zie op de foto’s krijg je voor die centen een Seiko 5 afwerking voor SARB geld.

De endlinks sluiten slecht aan op de kast. Hardlex. 100 meter WR. Vrij forse afmetingen voor een fieldwatch danwel military model.

Maar wel 250 stuks gemaakt dus perfect voer voor speculanten.

6 likes

Hmmmm, je hebt wel een punt. Er zit daarnaast een 4R36 uurwerk i.p.v. een 6R15 die nu in de Alpinist zit toch?

1 like

Dat heb ik begrepen inderdaad. Specs vallen tegen ten opzichte van de prijs…

Ja de Alpinist heeft veel betere specs en die koop je ook voor dat bedrag. Maar in vergelijking met deze was de blauwe Hodinkee Alpinist nog een koopje :joy:

1 like

Ja, dat is wel zo. Ik bekeek het puur cosmetisch want het ziet er qua looks wel erg goed uit.

1 like

Ja dat is een feit. Ik vind ze er tof uitzien. Maar de grootte en prijs houd me tegen, want die zijn uit proportie.

images(2)

Endlinks :cry:
Kroon en kroonbeschermer verhouding :weary:
Grootte :persevere:

Voor 150 euro meer heb je een SARX maar ook een 150x betere afwerking.

1 like

Ik vind met name die zwarte echt geweldig!:slight_smile:

Die andere doet mij ( op de achtergrond ) veel denken aan een Sinn 556i.

Vind dat hele horloge nu eindelijk eens niet meteen ‘des Seiko’s’. Apart apparaatje.:+1:t2:

En ja. Ook ik probeer met ondermijnende argumenten hem uit mijn kop te bannen.:crazy_face::joy::clown_face::+1:t2:

1 like

Zijn online al uitverkocht volgens mij…:flushed:
image

Hmmm… ik vond ‘m toch niet zo.,:clown_face:

Dat is wel heel rap dan😂 maar met zo’n kleine oplage ook niet gek. En ja… de investering zal op zeer korte termijn een leuk zakcentje opleveren

of een prijs-tijgertje? :slight_smile:

1 like

Kan ook😂

En vergeet niet dat je voor die 525 Ekkies een PRS-29 van Smiths hebt die op alle gebieden de vloer aanveegt met dat ding. En die beter van maat is. En gewoon minder gezien wordt. :slight_smile:

2 likes

Ziet er goed uit, maar jee … Die lugs zijn lang.

@Batossai

ik begrijp dat de vraagprijzen, óók van déze horloges, de afwerking overvragen, ikzelf zie dit ook zo, vandaar mijn ‘fanschap’ voor de Seiko 5’jes tot circa 2015. Bovendien worden er systematisch té goedkope uurwerken in verwerkt.

Destijds was de prijs-kwaliteit verhouding dik in orde; nu echter wordt door Seiko de prijs van de 5’jes, GS’jes en Sarb’jes ‘een ruime overvraging’ gedaan voor het geleverde product in die genoemde gevallen.

De EU-retailers en juweliers-als-branche-tantième hebben hierover bij Seiko Corp. reeds een brief laten uitgaan, dit ná Baselworld 2019
(en met ‘cc’ aan Seiko Nederland en de verdere Seiko-hoofdkantoren in overige EU-landen).

Bron : besloten branche-vergadering high-end retailers, juweliers-- en Seiko-horloge-huizen
Genève, maart 2019

1 like