Seiko 'Tank' only

Ik wou net zeggen.
Hele mooie combinatie met die band.

1 like

Voor mezelf op zoek naar een leuke seiko ‘tank’, maar iemand enig idee of er misschien ook Cartier Panthere ‘lookalikes’ zijn van de merken seiko, bulova, casio, …? Dan is de vriendin ook blij, want de tank look vindt ze niet prachtig

:large_orange_diamond: We gaan voor goud :large_orange_diamond:

8 likes

Is er hier iemand die weet hoe de 2220 tank open moet? Krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Het glas met de onderkant, na losmaken van de kroon, uit elkaar duwen (zachtjes). Dan heb je een kleine uitsparing waarmee je het achterdeksel kan openwippen. Zo dacht ik dat het was.

Keiharde plug, maar er staat een SFP608P1 te koop dames en heren in het blauw!

Maar glas lijkt gelijmd mijn inziens dus hoe zou ik die er af moeten krijgen dan?

Het achterdeksel kan je voorzichtig loswippen. Als het achterdeksel eraf is, kun je het volledige uurwerk met stem en al uit de kast tillen. Het glas komt dan eenvoudig los

je zou denken idd met een caseback mesje hem open te krijgen maar er is met geen mogelijkheid onder de caseback te komen via het gleufje in de kast. Een caseback mesje geprobeerd en een bezel tooltje geen van beiden wil er onder komen.

1 like

3 likes

Zo ziet mijn 2220 model eruit. Kennelijk zijn er verschillende kastconstructies in omloop.

1 like

Ik zie dat je exact hetzelfde model hebt wat ik ook in bezit heb. Deze kan ook aan de achterzijde worden geopend

Eerst de randjes rond het acherdeksel goed schoon maken met een cocktail prikker en doekje, dan zie je beter wat je doet.

2 likes

Zal ik proberen nog wie weet levert het iets op.

Schoonmaken lukte niet maar vriezer deed de truc en ik weet het is niet denderend voor het horloge (zat in ziploc zakje) maar uiteindelijk deed het hem wel om los te komen van het frame.

1 like

8 likes

Geïnspireerd door jou heb ik via WatchBandCenter een 23 mm band gekocht. Volgens mij voor smartwatch, waar je de endlinks even afhaalt. Had er zoooveel zin in, maar het past net niet tussen de lugs. Heb jij dezelfde band en iets geschuurd ofzo?

1 like

Het kan inderdaad zijn dat deze niet direct goed passend is.
Bij mijn exemplaar heb ik deze ook passend moeten maken.

2 likes

Gekocht om eens rechthoekig te proberen en bevalt echt goed :ok_hand: nu maar doorsparen voor een Cartier :grimacing: iemand interesse?

4 likes

Heb je een link van de verkoper?
Wil binnenkort deze ook aanschaffen.

Kan iemand mij vertellen waarom de meeste tanks geen seconde wijzer hebben?