Seiko 'Tank' only

Is goed bedoeld, door het stijltje is ook mijn tankje er gekomen :beers:.

1 like

Ook mijn seiko tank maar posten:

5 likes

Blijkbaar mogen homages aan de Seiko Tank ook, dus doe ik gezellig mee.

6 likes

3 likes

Ik heb er inmiddels 1 gekocht. Ik hoop dat ie voor het weekend binnen is. Nu nog op zoek naar een leuk horloge bandje. Ben heel benieuwd of ik er een klik mee heb.

1 like

De Seiko vandaag binnengekregen maar moet zeggen dat ik niet onder de indruk bent. In de algehele vorm is het best een leuk horloge maar de uitlijning van de plaat is echt niet goed. (hij zit er scheef in)

Om deze reden gaat deze toch retour. Jammer… € 190,- is geen enorm bedrag maar ik verwacht er toch wel wat betere afwerking voor. (vooral van Seiko)

2 likes

Ik mag mij hier ook melden. Gisteravond binnen gekomen. Erg blij mee. Bandje is wel matig

12 likes

Hoe slagen ze daarin met een rechthoekige plaat? Ik trek je niet in twijfel, ik vraag het me oprecht af :thinking:

Dat is een longlines dolce vita toch?

1 like

Ja inderdaad! De L5.757.4 om precies te zijn. Niet de grote, maar wel een automaat.

1 like

Die zou ik nog best een keer willen hebben, je ziet ze alleen niet zo vaak en voor het geld heb je ook wat van cartier.

1 like

Klopt, heb ook best moeten zoeken naar ervaringen/fotos en gesloten juweliers helpen ook niet. Maar juist dat hij niet zo vaak voorkomt is deel van de charme voor mij🙃.

Overigens heb ik nog geen nieuwe automaat Cartier gezien die in de buurt kwam qua prijs van wat ik voor deze heb betaald.

1 like

Nu je het zegt inderdaad. In mijn gedachten waren die cartiers altijd een stuk goedkoper.

Zeker waar.

1 like


Eergister deze binnen gekregen maar helaas is het quartz uurwerkje overleden. Denk dat ik hem wel laat maken.

5 likes

Crosspostje, wat een bandendel :slightly_smiling_face:.

15 likes

Ja bijzonder goede vraag! Met een rechthoekige plaat zou je verwachten dat dit geen issue mag zijn maar de plaat zat er echt serieus scheef in… De plaat heeft aan de onderzijde de JPN MVMT tekst staan. Deze aan de linkerzijde al tegen de kast terwijl er aan de rechterkant wel bijna 2mm tussen kast en tekst zat. Uiteraard dan ook de rechthoekige print van de wijzerplaat identiek scheef uitgelijnd.

2 likes

Dat bandje past er goed bij zeg. Zit er ook aan te denken om een wat lichter bandje op het horloge te gaan zetten.

1 like

Zojuist alsnog de Seiko SFP608P1 binnen gekregen… Stukje klassieker maar veel beter in afwerking en subtiliteit.

2 likes

Dat vraagt om foto’s!!!

5 likes