Seiko transocean spring drive gmt

Deze zijn pas uit in Japan, modellen zijn van titanium, persoonlijk vind ik ze prachtig.

4 likes

Enorme toeter van een kroon.

Erg mooi. Wat gaan ze kosten?

Voor mij mist deze een beetje de gebruikelijke elegantie van een GS, de chapter ring is me iets te massief en te druk. De kroon is ook buiten verhouding in mijn bescheiden ogen.En het Prospex logo, ondanks dat ik er geen tegenstander van ben,hadden ze hier ook achterwege mogen latenā€¦

1 like

Kan ik mij in vindenā€¦ik vind 'm ook te ā€˜grofā€™ (voor deze Seiko lijn).

Het is ook geen GS. Seiko gebruikt de springdrive niet alleen meer voor in de GS.

Ik vind zelf dat hele springdrive niks. Heel erg overrated en overhyped in mijn ogen.

Dan toch liever de SBDC039 :slight_smile:

Ik vind die bovenste heel mooi, maar de grote kroon had voor mij niet gehoeven. Ben wel benieuwd naar de band, die ziet er fraai uit.

@koekoek: ā€œniet alleen meerā€? Dat is ook nooit zo geweest.

Ik heb hem afgelopen zaterdag binnen gekregen. mā€™n 1e GMT en mā€™n 1e springdrive :slight_smile: Erg mooi en lichtgewicht ding.

8 likes

Hij lijkt een klein beetje groot op de foto.

Mooi, afgezien van de kroon, en wat lijkt hij ongelooflijk groot??? hoeveel mm is deze??

Schitterend, veel plezier ermee !!!

Bizar tof, moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat Seiko (buiten Grand Seiko) ook spring drives had.
Wel benieuwd, heb je hem laten importeren of via iemand binnen Nederland/EU weten te krijgen?

Dat is een hele unit. Apart model!

1 like

Supergave springdrive.:+1:

Ik heb hem geƬmporteerd uit Japan.

Op de foto oogt de kast groot (officieel 45mm), maar hij draagt niet groot (ik heb een 41 mm van een ander merk die groter draagt). De kroon is nagenoeg hetzelfde (minus het Prospex logo) als op de SBDX014 Emperor Tuna.

1 like