Seiko Tuna Marine Master SBBN031 uurwerk

Beste mede forum leden,
Als liefhebber van uit de kluiten gewassen duikers is mijn interesse gewekt voor een Seiko Tuna, model SBBN031.
Bij verder googlen kwam ik erachter dat er geen automaat achter zijn wijzerplaat huist maar een quartz uurwerk.
De prijs die varieert van een slordige 1100 euro en meer zou de indruk wekken dat dit
een mechanisch horloge zou zijn.
Is dit quartz uurwerk zijn prijs waard of is dit uurwerk meer dan alleen quartz?

Groet,
Peter

Het is een high-torque quartz. En ja, hij is het waard. Overigens is hij duurder dan 1100 euro in Europa. Ik dacht richting de 1300/1400, maar dat weet @Voordeligbijdetijd wel. Zeer bijzonder mooi horloge.

EDIT: ik zie de 033 (zonder stalen band en met staalkleurige bezel inlay) bij Solo Japan voor 895 euro. Dat lijkt me een prima prijs.

Al gaat mijn voorkeur uit naar de oudere SBBN017.

Leuk artikel: https://wornandwound.com/review/seiko-marine-master-professional-300m-sbbn031-tuna-review/

2 likes

Bedankt voor de info!
En wat is het verschil met de 017?

Die heeft andere (naar mijn smaak mooiere) wijzers.

Ik weet nog dat @superC een mooi exemplaar had. Die had ik moeten kopen. :upside_down_face:

1 like

Oke!!

Als je van robuuste Japanse duikers houdt, kijk dan eens naar de Marine Master SBDX001 en SBDX017. Die kun je tweedehands voor rond de 1400/1600 wel bemachtigen denk ik. Dat is nog weer mooier. En automaat.

4 likes

Zo’n intens tof horloge dit
1 like

Klopt… maar de wijzers vindt ik ronduit saai!

Alleen heeft Seiko het 7c46 uurwerk ontwikkeld om op alle punten beter te zijn dan een automaat als het gaat om professionele toepassingen.
Het is ook bedoeld om volledig onderhouden te kunnen worden, dus voor lange duur zit je ook veilig.
In heb hier 2 horloges met dat uurwerk, en een loopt er op +4 en een op +5 seconden per maand, zonder variatie.

2 likes

Daar kun je mee thuiskomen dus!!

1 like

Als je tegen de “is dat niet gewoon een quartz???” opmerkingen van de horlogesnobs kunt? :wink:

2 likes

Geen probleem!!
Nooit te oud om te leren…
En kennis zat hier lijkt me.

Er staat een mooie zwarte te koop hier op het forum :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik zoek er echt een met stalen band en niet zwart…toch bedankt!!!

Dat lijkt wel zo’n keramiek bakblik waar mijn moeder vroeger van die gore biologische yoghurtcake in maakte.

Brrr… Wie koopt zoiets nou hè. Bah, bah. :upside_down_face:

Er staat een SBBN007 op MP, heel fraai want met halo´s. Of een SBBN017, ook op mp, van Peter. Die zit ook op het forum, want heeft hem ooit hier van mij gekocht. Dan zou ik er een fijne aftermarket bracelet bij kopen.

2 likes

Wie zit op dit soort niet vriendelijke reacties te wachten?
Niemand denk ik!!!
Zoveel mensen, zoveel smaken!

2 likes

Geen idee. Da’s ook helemaal niet interessant. :wink:

Zeker. Ook mensen met wansmaak. Het is niet anders. :joy:

He, wat fijn dat je er weer bent… dank voor het aanprijzen, doet het goed!

:crazy_face:

1 like

Hahaha, holy guacamole. Da’s jouw advertentie. Dat had ik niet gezien. Oeps. Sorry man. :joy:

Nou ja. Ik ben inmiddels een soort omgekeerde Hodinkee. Wat ik aanprijs of koop, koopt niemand, wat ik afbrand wil iedereen hebben. Dus komt goed. :sunglasses: