Ik vond een vergelijkbaar topic bij de vintages, maar mijn vraag is net iets anders, dus toch maar een nieuwtje aangemaakt.
Sinds enkele weken heb ik een Turtle (srp773) in huis en naarmate de maand vordert, gaan de dates steeds slechter uitgelijnd staan (zie foto).
Als ik de kroon een beetje verder draai, nadat de date versprongen is, staat het weer goed.
Is dit een vaak voorkomend probleem bij die Seiko’s? Ligt dat binnen de ‘aanvaardbare’ afwijking? 'k Heb ondertussen 5 Seiko divers maar dit is de eerste met day-date problemen en het stoort me mateloos.
Maar vooral, is daar een (easy) fix voor? Ik heb wel al wat aan SKX’en geprutst maar ik heb wat schroom om deze open te vijzen voor ik weet wat te doen.
Zelfde probleem hier. Ik heb al wel wat rondgevraagd, maar ben er nog niet aan toe gekomen om het horloge weg te brengen.
Succes, en ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Edit: die van mij is niet zo erg trouwens.
Ik zou er niet zelf aan gaan rommelen. Lekker terug naar de winkel of naar Seiko zelf voor garantie.
Pas als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is zou ik overwegen er zelf iets aan te (laten) doen.
Ha, absoluut… niet.
Ik kan je wel vertellen waar het aan ligt. Een tandwieltje (plastic) die de datumschijf aanstuurt mist een paar tandjes. Dit is precies wat je krijgt wanneer je tussen 22:00 en 02:00 je datum aan wil passen. Ik heb volgens mij die tandwieltjes niet meer, anders had ik je er eentje opgestuurd.
Met een vaste hand en knutselvermogen had onze modder @lordrembo het ook wel voor elkaar gekregen. Maar als je hem nieuw hebt gekocht, gewoon terug doen. En als je hem zo hebt gekocht via het forum, contact opnemen met de verkoper. Misschien kunnen jullie de kosten delen van de reparatie.
Yeah, dat zal het veiligste zijn dan. Dankjewel voor de info!
Yep, een Rolex kopen👍
Daar moet ik nog wel even voor sparen
Ik heb hier ook genoeg Subs gezien met een scheve insert erop hoor .
Brrrr Subs, waarom maken ze mij toch zo boos…
Ik heb uiteindelijk contact opgenomen met de verkoper om het terug te sturen, zou onder de garantie vallen. Even mee gesproken en hij vertelde me dat het ofwel een tandwielprobleem is (wat @HanDavinci aanhaalde) of mogelijks een printing-error van die date-schijf (uitlijning is blijkbaar iets dat met de jaren slechter geworden is).
Dan valt er niet anders aan te doen dan de volledige schijf te vervangen. Hij gaat dus de schijf wisselen en tandwiel checken.
Ik zal weten te zeggen wat de uiteindelijke conclusie is, ben benieuwd als u er toe raakt die van u op te lossen, wat daar het exacte probleem en de oplossing is.
anders is het vervangen van zo’n tandwiel een fluitje van een cent hoor. Heb afgelopen week een 7s26 geserviced (jeeeeej en hij loopt).