Seiko turtle uurwerk kapot en nu ???

Ik heb in mei bij eglobal een pepsi turtle gekocht,
Ik vind het een van mijn favoriete horloge.
Nu bleef hij opeens staan van te voren liep hij al niet lekker.
Ik naar de klokdok ermee en deze heeft hem opengemaakt en zei dat er een hoop mis was.
Welnu ik heb nog garantie maaaarrrr ik heb hem bij Eglobal gekocht.
Wat raden jullie me aan opsturen naar eglobal of een nh36 uurwerk kopen en erin laten zetten.
Graag jullie input in deze zaak.

Ga eens naar een Seiko reseller hier met je garantiekaart. Grote kans dat je gewoon netjes geholpen wordt.

2 likes

Ik zou mij eerst beroepen op de garantie en als dat nergens op uitkomt kun je er altijd nog een ander uurwerk inknallen.

1 like

Bij eglobal heb ik geen garantiekaart gekregen.

Ben bang dat ik dan de horloge vele maanden kwijt ben moet nl naar hongkong

//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net

Zonder garantiekaart een nieuw horloge gekocht? :thinking::thinking:

Bij eglobal krijg je geen seiko garantie alleen van hun zelf.
Dus je moet je klok opsturen en dat kan lang duren heb ik gehoord. Ik heb er nog 5 horloges gekocht allemaal top, en een mooie prijs.

Nou ja, dan wist je waar je aan begon. Dus nu geduld hebben of de beurs trekken.

Ja ik zoek mensen die ervaring hebben met eglobal en garantie gevallen.
Erg jammer maar je hebt gelijk. Hoedanook het gaat goedkomen.

Succes iig, :+1:

1 like

Gewoon de nh36 erin…

1 like

Garantie bij Eglobal kun je vrijwel zeker vergeten. Ze reageren dan gewoon niet. Sowieso moet je zelf de verzending regelen.

Nieuw uurwerkje bestellen lijkt me een betere en snellere oplossing, dat zijn de kosten niet:

1 like

Ja daar dacht ik ook al aan maar dan bij monsterrob klok opsturen naar hem en in laten bouwen .

Een uurwerk wisselen is een eenvoudig klusje, dat kan de plaatselijke uurwerkmaker ook zo voor je doen.
Leuk klusje ook om zelf mee te beginnen. Demonteren kan je alvast oefenen met het huidige uurwerk :wink:.

2 likes

Dank je voor de tips, van alie express nooit geweten dat die ook seiko uurwerken verkopen.
Thanks

1 like

Het zijn officieel dus geen Seiko onderdelen. NH35/36 zijn als ik het goed heb (iemand die dat kan bevestigen?) dezelfde uurwerken, maar merkloos geproduceerd.

Ja dat klopt,maar wel geproduceerd door SII,Seiko Instruments Inc.
Die maken ze voor microbrands en andere producenten van horlogemerken waaronder veel fasion brands.

1 like