Seiko Turtle virus?

:joy: :+1:

Ik heb er 1 bij juwelier om gehad en beviel mij ook zeer goed. Ik blijf dan ook zeker kijken naar de turtle en verwacht er ooit nog wel een te kopen. Wat me tegen staat is dat het een automaat is waarbij ik na 2 dagen niet dragen de tijd, dag en datum goed moet zetten. Ik zou hem het liefst als Solar hebben en anders als automaat met alleen tijd.

2 likes

Die gedachte had ik ook maar die veranderd vanzelf naarmate je langer op het forum zit.:+1::wink:

2 likes

Meen dat ik gelezen heb dat sommige een mod laten plaatsen die de dag vd datum verbergt. In mijn geval best iets voor te zeggen. Helemaal zonder datum mod zou ik ook prima vinden hoef ik alleen de tijd goed te zetten. :grinning:

1 like

Er zijn inmiddels diverse Turtle Topics te vinden op het Forum. Gaan we gewoon nog een keertje… Maart 1975…

6 likes

Heel cool!

Hier een (modern) achterneefje: de Blue Lagoon Limited Edition. Draag 'm zelden maar de plaat blijft geweldig!

@traveller goede keuze! Leuke duiker en draagt heerlijk!

4 likes

Die met witte wijzerplaat is echt :ok_hand:t2:

1 like

Altijd leuk om een oer-turtle te zien, ik doe met je mee :blush:
Juni 1970 :smile:

5 likes

Ik denk dat de wrist presence hiervan best anders zal zijn door het ontbreken vd duikersring en de kroon op 4.
Niet perse ten nadele, maar gewoon anders.

Wel opvallend imho is het gebruik vh 4r36 uurwerk. Had verwacht dat voor een 200 euro horloge ze n ouwe 7s26 zouden gebruiken.
Top dat Seiko toch de 4r36 gebruikt.

1 like

Zeker! Maar eerlijk is eerlijk. Die SRPB15K1 is natuurlijk heel aantrekkelijk voor dat geld.

Ik adviseer @traveler toch nog om zich in te schrijven voor de Turtle Fiffer. Dan voel je inderdaad de wrist presence van een Turtle. Sterker nog, ik ga mezelf weer op de lijst zetten voor de 2e keer want ik wil hem ook nog wel een keer ‘voelen’. En hij staat zeker al op het wenslijstje.

Maar niks mis met je recente aankoop @traveler. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt.

1 like

Ik ben ook benieuwd hoe die aan de pols staat. Er zit inderdaad geen duikring en wat minder kleur op, maar de dial is wel weer heel mooi en wisselend blauw als ik de filmpjes op youtube zie. Ik hoop dat ie niet te klein is. Heb een polsomtrek van 21,5 cm. en dan lijkt een horloge al snel een damesmodelletje… :wink:

Wat me verder ook nog opviel is dat de vorm van de kast eigenlijk echt héél véél weg heeft van de Planet Ocean. Alleen valt het schildpadje bij de PO minder op vanwege een extra rand/welving/‘vouw’ bovenop/in de kast. Ik denk dat ik daarom ook onbewust die Turtle vorm zo leuk vind!?

Heb even de 2 fotos’ ervan naast elkaar gezet.

Verder lijkt dat 4r36 uurwerk idd een redelijk uurwerk, al heb ik al wel gelezen dat er in Japan en in Maleisië geproduceerde 4r36’s zijn en dat dat verschil in precisie zou kunnen geven? Lijkt me raar, maar ik wacht wel af.

Hij komt donderdag al binnen en ik moest inderdaad nog 46 euro bijbetalen aan DHL, 17 euro voor hun ongevraagde “service” en 29 euro aan BTW.
Is ook mijn eigen fout ben ik achter gekomen. Als ik bij verzenden niet voor DHL had gekozen maar voor de andere verzendmethode was het als gewoon pakje verstuurd zonder een vermelding van de waarde erop. Alleen gaat het dan in een enveloppe en kan het originele doosje niet mee worden gestuurd. Volgende keer dat maar doen…
Al met al nu 183 euro kwijt in totaal. Toch nog 20 euro voordelig dan de goedkoopste europese aanbieder…

Ik zal mee eens gaan verdiepen in het Turtle Fiffer topic. Moet eerst maar eens zien hoeveel ik de Seiko écht ga dragen aangezien de hoofdreden van aanschaf puur hebberigheid was en dat ie mijn hoofd bleef zitten. De Omega en Breitling zijn toch eigenlijk wel mijn dagelijkse klokken, hoewel die op vakantie nooit meegaan, dus dan komt de Seiko weer mooi van pas.

gr. Traveler.

2 likes

Ik vind de turtle het mooiste model duiker van Seiko maar ben bang dat ze te groot zijn voor mij, gelukkig is er een mini turtle die ik met zeer veel plezier draag :ok_hand:

Op marktplaats gevonden, z.g.a.n. voor 180,-

5 likes

Zeg @Lenny, gaat jouw hand niet tintelen? Volgens mij staat je bandje op standje ‘strak’.

Enne +1 voor de slippers! :v:

1 like

Eigenlijk nooit zo naar de PO gekeken. De horned lugs zorgen dat het toch wat anders is, maar zie de grote lijnen wel.

En voel je vrij om mee te doen met Fiffer. Bovendien, zoals eerder al aangegeven kan het zijn dat je de SRPB15K1 wel helemaal te gek vind en de Turtle juist weer niet. Of net andersom. Ik zou de ene niet laten uitsluiten door de ander.

Bovendien, ook de Turtle lijkt me een geschikt reis horloge. Niet duur dat je er gespuis mee aantrekt, horloge met pedigree, net wat beter in elkaar met z’n geschroefde kroon en een iso gecertificeerde duiker. en ik denk goed draagbaar om je pols. Hoewel ie door de duikersbezel misschien juist wel kleiner oogt dan deze Seiko 5.

En daarvoor is er Fiffer. Even op je gemak thuis een poosje uitproberen. Het enigste wat je hoeft te doen is het gratis door te geven aan de volgende. En het wordt gewaardeerd als je je mening er over wilt delen.

Met alle respect voor de mini Turtle en ik zie ook hoe men er op komt, maar het is imho zo een ander horloge dan de normale Turtle. Die vind ik meer retro, terwijl ik de mini Turtle wat meer contemporary vind ogen

1 like

Reken je niet rijk. De douane is scherp tegenwoordig en niet dom. Ze maken het gewoon open en doen een naheffing op basis van de waarde die zij inschatten. Ik ben er de laatste paar jaar niet meer aan ontkomen.

2 likes

Nee valt best mee, het lijkt zo denk ik. Het is een siliconen band van Barton, erg comfortabel :ok_hand:

2 likes

Voel je (en ieder ander) vrij om jezelf meerdere keren op de wachtlijst te zetten.
Beter dan dat ie straks ergens ligt te verstoffen ofzo :see_no_evil:

1 like

Blijft fijn zo’n schildpad.

Mssn maar es op zoek naar n grijze.

3 likes

Die blauwe 3de van links is echt mooi!