ik heb een eenvoudig seiko quarts horloge ( type sur 007) uit 2012 met zilverkleurige wijzerplaat. Op dit moment is de wijzerplaat een paar graden tegen de klok verdraaid. En sinds kort is ook de batterij leeg. Door de verdraaing is de datumweergave niet meer goed leesbaar. Wie zou dit voor mij kunnen herstellen? En wat kost dat dan ongeveer. Ik heb hem destijds voor 200 euro gekocht (14 jaar geleden dus). Is het de moeite van het repareren waard of kan ik beter een nieuw exemplaar kopen. Ik heb er geen emotionele band mee, maar ik vind het wel een fijn en mooi horloge.
wie kan mij adviseren en / of eventueel helpen met herstel?
Vriendelijke groet, Kees
Dat zou suggereren dat de voetjes van de wijzerplaat afgebroken zijn. Kan je dan wel gonzo style “rechttrekken” met dubbelzijdige dial stickers maar daar wordt lichtelijk op gefronst bij de betere sleutelaars
Maar voor een goedkoop horloge met geen serieuze emotionele waarde, nja, moeilijk zou het niet mogen zijn. Zou elke goeie amateur en semi-prof op een kwartuurtje moeten kunnen regelen.
Goed oplossen betekent dan voetjes uitfrezen en vastlijmen of lassen (duur, moeilijk) of een nieuwe wijzerplaat zoeken (geen idee) en plaatsen (simpel).
Wat LVA zegt dan zullen de wijzerplaatpootjes afgebroken zijn.
Nieuwe wijzerplaat is nog leverbaar bij Seiko.
Voor een nieuw uurwerk met nieuwe wijzerplaat ben je rond de €100 kwijt
Nee dat is niet prima
En je gaat er vanuit dat het uurwerk verder nog goed is en dat alleen de batterij leeg is en dat snap ik wel en mogelijk is dat ook wel zo maar dit is zeker niet altijd het geval.
Zeker als het horloge een flinke klap heeft gehad kan er ook wat mis zijn met het uurwerk.
Ja de wijzerplaat is gewoon nog leverbaar bij Seiko, dus je kunt terecht bij een horlogemaker die bij Seiko kan bestellen of je geeft het horloge af bij de dichtsbijzijnde Seiko dealer en laat het naar Seiko Nederland opsturen voor reparatie.
Tja . Voor de waarde van een SUR007?
Ik snap je punt hoor. Gruwel ook van vastgeplakte wijzerplaten. Maar de dagwaarde van het horloge moet ook meegenomen worden in de afweging.
Voor de waarde van een SUR007?
Zonder monteren lijkt me? Indien met, is dit een erg goede prijs.
Seiko kan je helpen. Ga er mee naar een AD en laat het opsturen. Prijzen zijn redelijk bij Seiko voor dit soort werk. Ik had een oude chronograaf, daar is een nieuw uurwerk in geplaatst, twee nieuwe wijzers, een nieuw glas, nieuwe pakkingen en een batterij voor 155 Euro of zo. Da’s drie jaar geleden.
Of zo’n reparatie economische zin heeft… Ach. Maar als ik het zou laten doen zou ik niet beunhazen, maar het gewoon proper door Seiko laten doen.
Voor rond de 200-220 moet je 'm nog wel nieuw kunnen vinden, ergens.