Seiko UC-2000 & UC-2100

Een zondagmorgen, half zes, wat doe je dan?
Een normaal mens draait zich nog een keer om, maar ik stond bij het afgaan van de wekker direct naast m’n bed om een uur later op een rommelmarkt aanwezig te zijn.
Na wat leuke art-house dvd’s een een mooi stukkie glas te hebben gescoord, viel mijn oog op een Seiko horloge, de UC-2000 uit 1983/84. Het was in nieuwstaat en toen ik het oppakte riep de mevrouw achter de kraam,die nog druk bezig was met uitpakken “oh wacht ff meneer, d’r hoort ook nog een doosje bij; zal ff gaan zoeken” En ja hoor, na wat graaien in een grote doos, kwam er i.d.d. nog een doosje uit met een Seiko-opdruk. Het bleek het bijbehorende toetsenbord UC-2100 te bevatten met het instructieboekje.
Effin, de prijs waren we het al snel over eens, horloge voorzichtig in de tas en op naar de volgende troffee;)

De foto’s:

Zoals jullie zien is het horloge nog in nieuwstaat, als het ooit al gedragen is…
Dat zijn de krenten in de pap, waar je lekker vroeg je bed voor uit wilt komen.:wink:

Mooie vangst! Ik zou er zelf niet op aangeslagen zijn, dat is zeker :wink:

Wauw! Mazzelaar :slight_smile: is nog flink waardevol ook nog. Gauw twee batterijtjes regelen :slight_smile:

Leuk. (tu) Een stukje “jeugd”-sentiment voor me.
Heb ik ook gehad. Destijds gekocht in de ramsj op de HCC dagen. Is later naar een neefje verdwenen.

Leuke klok, maar wat is de bedoeling van deze combinatie ?
Is het een soort geheim wapen van 007 ?

Was dat niet zo’n quick dailer?

Mooi horloge hoor, ik kom nooit horloges tegen op een rommelmarkt helaas.

En wat was de volgende trofee?

diashock Schreef:

Leuke klok, maar wat is de bedoeling van deze
combinatie ?
Is het een soort geheim wapen van 007 ?

http://pocketcalculatorshow.com/nerdwatch/fun2.html

De volgende trofee was een Chinees theepotje uitgesneden en gepolijst uit de halfedelsteen cornalijn.
Heb ik geen foto van, want die heeft gisteren alweer een nieuw baasje gevonden.:wink:

Mannen, bedankt voor de leuke reacties!

Leuke nostalgie zo’n klokje maarre …
Dat stukje glas ???

Yo , Manu .

Mij persoonlijk zegt het niets maar een insider zal er erg blij mee zijn
dus bij deze van harte gefeliciteerd en heel veel typ en draag en typ en
draag en enzovoort plezier gewenst :smiley:

mvg :wink:

Hoi Brutus,

mooi dingetje dit horloge. Af en toe kijk ik op internet of er meer mensen zijn die 'm hebben. Jij dus!
Ik heb in 1987 dit horloge gekocht als zakmodel, compleet met het kleine toetsenbord en het grote (dat met het printertje). De batterij van het horloge is al lang leeg, dus daar moet ik eens achteraan, maar hij zou 't wel moeten doen.

Ben benieuwd of je 'm een beetje aan de praat krijgt. Ik heb 'm jarenlang gebruikt eind jaren '80 en 't blijft eigenlijk een heel mooi dingetje.

Veel plezier ermee en groeten.

cornalijn is met een kaa,…ik woon nl in de kornalijn…ennuh,…die seiko he,…zoukkookwelwillen hebben .nl

Nog steeds geen tijd voor gehad (lees: genomen…)