Seiko uc-2002

Hallo allemaal ik ben Dave uit Rotterdam
Vroeger was ik een horloge freak en heb toen ooit eens deze seiko uc-2002 gekregen toen ik jong was van een vriend.
De Seiko is uit semptember 1984 en via een bijpassende computer kon er basic op gedaan worden en andere dingetjes ook konden er spelletjes op gezet worden

Nu zoek ik eigenlijk meer informatie over deze Seiko. Op een buitelands forum was het enigste wat ze mij konden vertellen dat het very rare was.

En wat zou de waarde zijn van deze Seiko. Wil hem namelijk misschien verkopen want ik vind het zonde dat hij maar wat opgeborgen ligt

Interessant. Die ene (enige?) link met “info” over dit horloge ken je natuurlijk al: http://pocketcalculatorshow.com/nerdwatch/fun2.html
Ik zou hem gewoon houden of anders verkopen aan een horlogemuseum. Misschien zijn ze in Japan wel geinteresseerd en/of kun je daar aan meer info komen.
Gewoon eens brutaal zijn en Seiko Japan zelf mailen (met foto’s natuurlijk).

Inderdaad die link kon ik al. En daar kwam ik niet verder dan dat het an very rare item is. Maakt het wel moeilijk voor mij om de waarde te bepalen. Has als een een mailtje gestuurd naar seiko en kreeg terug dat hij in japan werd verkocht en dat er misschien een paar overzijn gebleven en naar europa zijn gegaan. Ik heb de 1 van de bij passende computertjes ook nog(mist battery klepje).

De man waar ik hem vroeger van gekregen heb had altijd wel je nieuwste snufjes uit die tijd. Helaas is de beste man overleden dus het verleden niet meer te traceren.

Een horlogemuseum nooit aan gedacht eigenlijk

Misschien heb je hier iets aan om de waarde te schatten. Op de japanse yahoo een UC-2000, alleen horloge geen computer.
http://page16.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/u33680790

Veiling loopt nog 22 uur en staat nu op plm 160 euro.
Edit: er is nog niet geboden maar 160 eu is de vraagprijs.

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook en hoop lopen googlen. Maar de uitvoering met bandje is makkelijk aan komen maar de versie die ik heb is gewoon 2de hands niet aan te komen.

Heb hem wel verkocht zien worden in mint staat voor 485
Ik heb hem op marktplaats gezet voor 200euro. Moet er maar net een liefhebber naar opzoek zijn. En op ebay zetten tja weet niet hou dat precies in zijn werking gaat met betalingen

Waarom niet een minimumprijs instellen (volgens mij kan dat ook op marktplaats). Als er geen haast bij is, kan je op die manier erachter komen hoeveel echte belangstellenden er zijn. Ik zou 'm dus op marktplaats zetten voor minimum 500 euro.
Maar als je 'm op Ebay zet, met Engelse tekst erbij is de kans veel groter dat je sneller een liefhebber vindt. Die zal er misschien wel meer dan 500 euro voor geven. De 300 euro verschil is toch wel een half uurtje studie waard over hoe Ebay werkt, lijkt me…
En nog niet verkopen is ook een idee, want in de loop van de tijd wordt hij alleen maar waardevoller.

Als je trouwens al met Seiko contact hebt gehad, zou ik ze gewoon nog eens mailen en zeggen dat ie te koop is. Vraag dan of ze willen uitzoeken of er iemand binnen de Seiko-organisatie interesse heeft. Om gedoe te besparen kan je afspreken dat iemand van Seiko Nederland 'm bij je komt betalen en afhalen.

Ik ga hier mijn hersens eens over laten kraken. Ik hoef namelijk niet de hoofdprijs omdat ik er liever een liefhebber mee blij maak. Bedankt in iedergeval voor alle reacties/ Kreeg net een mail van iemand die 5 euro wou geven omdat dit een onderdeel zou zijn van onder andere een polshorloge terwijl een polshologe niets met deze pocketwatch vandoen heeft. Leuk geprobeerd maar daar trap ik niet in

Spidermonkey Schreef:

Ik ga hier mijn hersens eens over laten kraken. Ik
hoef namelijk niet de hoofdprijs omdat ik er
liever een liefhebber mee blij maak. Bedankt in
iedergeval voor alle reacties/ Kreeg net een mail
van iemand die 5 euro wou geven omdat dit een
onderdeel zou zijn van onder andere een
polshorloge terwijl een polshologe niets met deze
pocketwatch vandoen heeft. Leuk geprobeerd maar
daar trap ik niet in

Hahaha, heerlijk. Fijn he, marktplaats…

1 like

Bidle Schreef:

Spidermonkey Schreef:


Ik ga hier mijn hersens eens over laten kraken.
Ik
hoef namelijk niet de hoofdprijs omdat ik er
liever een liefhebber mee blij maak. Bedankt in
iedergeval voor alle reacties/ Kreeg net een
mail
van iemand die 5 euro wou geven omdat dit een
onderdeel zou zijn van onder andere een
polshorloge terwijl een polshologe niets met
deze
pocketwatch vandoen heeft. Leuk geprobeerd maar
daar trap ik niet in

Hahaha, heerlijk. Fijn he, marktplaats…

Ja marktplaats wat kan ik erover zeggen hahaha
Leuk forum trouwens dit

Ook oppassen dat je 'm via Marktplaats voor 200 verkoopt en een dag later op Ebay aangeboden ziet staan voor 500 :smiley:
Nou ja, succes en hou ons op de hoogte.

Spidermonkey Schreef:

Bidle Schreef:


Spidermonkey Schreef:



Ik ga hier mijn hersens eens over laten
kraken.
Ik

hoef namelijk niet de hoofdprijs omdat ik er
liever een liefhebber mee blij maak. Bedankt
in

iedergeval voor alle reacties/ Kreeg net een
mail
van iemand die 5 euro wou geven omdat dit een
onderdeel zou zijn van onder andere een
polshorloge terwijl een polshologe niets met
deze
pocketwatch vandoen heeft. Leuk geprobeerd
maar

daar trap ik niet in

Hahaha, heerlijk. Fijn he, marktplaats…

Ja marktplaats wat kan ik erover zeggen hahaha
Leuk forum trouwens dit

Ja, goed he!! Blijf maar gewoon hangen hier. Krijg je van zelf een grote horloge kik! :wink:

Heb al een redelijke horlog tik hoor :smiley:

Spidermonkey Schreef:

Heb al een redelijke horlog tik hoor :smiley:

Vertel en laat zien! :)-D

Wat een gaaf ding!
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik hem op eBay of beter nog op een Seiko forum te koop aanbieden.
http://www.thewatchsite.com/index.php
Als ik hem had, zou ik hem nóóit wegdoen:D:D

Op ebay staat er een broertje te koop http://cgi.ebay.com/SEIKO-UC-3000-Memo-Diary-Watch-System-Rare-NOS-w-Pkg-/260753827337?pt=Wristwatches&hash=item3cb623a609#ht_547wt_1139

En nog z’n zelfde model met nog iets meer als een dag te gaan;

ik zou zeggen koop hem voor 200 en verkoop hem door;)

Heb eigelijk heel wat seiko’s gehad type weet ik niet meer wel bijna allemaal nerd watches als je het zo wil noemen.

Draag op het moment eigenlijk niets meer. Ben me wel aan het orienteren welke ik in de toekomst zou willen

Blijft wel raar dat er niet zoveel info over is terwijl hij redelijk zeldzaam is.

Hoi Spider,

ik heb sinds 1987 dit horloge. Ook dat geweldig mooie zakmodel. Het leren hoesje dat er oorspronkelijk bijzat heeft het helaas niet overleefd.
Het horloge zou het nog steeds moeten doen, ik mis op dit moment een passende batterij. Zodra ik er weereen heb gevonden (ik zoek ook niet zo heel actief) zal ik er ook foto’s van op dit forum zetten.

Ik heb trouwens ook het kleine keyboard erbij en zelfs het grote, dat met ingebouwde printer (plus nog wat passende rolletjes thermisch papier).

Groeten,

Frank.

Ik heb net een batterij in het horloge gedaan (eigenlijk net iets te smal) en hij werkt!! Tijd en datum ingesteld. Helaas maakt hij geen verbinding met het grote of kleine toetsenbord.
Als je de kast open maakt zit er een klein gouden spiraalveertje in dat contact moet maken met het deksel die de kast afsluit. Dat veertje is te kort dus misschien ligt het daaraan. Misschien zit er op dit forum wel iemand die dat weet…

Anyway, hier zijn 2 foto’s van t horloge plus toebehoren:


Groeten,
Frank.