Nee, ik had een zwarte:joy:
Die is idd top. Mooi, draagt super lekker.
@frenk heeft nog een hagelnieuwe voor een keurige prijs.
Kom maar naar beneden en sla je slag ;).
(Geen belang bij deze reclame, gewoon een top band).
Hele toffe strap!
Er staat nergens in de tekst dat ie hem aan had tijdens zijn avonturen. Ik denk dat hij gewoon het geld gepakt heeft hier. Geef de man eens ongelijk.
Rolex was qua marketing echt zijn tijd vooruit toen!
Ik zag het gelijk! Er is iets in de SLA033 wat hem een unieke look geeft.
Ik vind het een erg fraaie combinatie
Ik heb mijn sla033 net overgezet op de 19mm mesh die ik laatst bij Geckota besteld heb. Die is wat te bling vind ik eigenlijk, maar ze hadden geen matte. En 19mm mesh is sowieso moeilijk te vinden.
Het alligator bandje dat ik er om had kwam toch niet stevig genoeg op me over voor best een heftig horloge.
Deze Geckota is fijn genoeg in te stellen gelukkig. Hij draagt lekker. Maar of dit het qua looks is? Beter zou een zwarte band zijn, de originele is mooi, maar ik heb een hekel aan rubber, en ik wil er geen NATO onderlangs. Eerst dit maar eens proberen. Ik vind het wel ok denk ik.
Als rubberen band is de originele 19mm op de sla033 niet te verslaan vind ik. Die is alleen erg lang. Maar ik houd gewoon niet van rubber banden in het algemeen omdat ze niet meevormen naar een bepaalde stand zoals leer, of heel flexibel zijn zoals staal of NATO. Rubber wil altijd weer terugveren en dat draagt voor mij niet fijn.
Vandaag bij @SuperC een groene voor de zwarte omgeruild.
Thanx voor de tip @frenk en thanx Jaap voor de verjaardagstaart.
Leuk detail bij mijn nieuwe zwarte, eerste/vorige eigenaar was de saxofonist van een Nederlandse band waar ik al een jaartje 30 fan ben. Hoog tijd om weer eens een concertje bij te wonen
Op een Crown & Buckle Matte Supreme nato, kleur Uniform, die perfect combineert met de groene Uemura.
Na de milanese 19mm nu maar eens een beads of rice 19mm proberen op de SLA033. Ik vind het lastig om er een band bij te vinden die echt ‘past’. De originele zwarte rubber band is het mooiste, maar ik houd niet van hoe rubber banden dragen. Dus dit maar eens proberen. Het draagt goed. De looks ben ik nog niet over uit.
Ik vind de overgang van de geborstelde bovenkant naar de gepolijste zijkanten op de SLA033 altijd zo mooi strak gedaan. Er wordt gezegd dat alleen de rand van de bezel zaratsu gepolijst zou zijn. Maar degene die de kasten van de SLA033 polijstte was zeker ook geen koekebakker:
Prachthorloge alleszins! Alleen heb je hier ook het klassieke voorbeeld hoe een band te laag in de kast gemonteerd kan zitten. De SPB’s hebben hier ook last van, enkel de rubber band vond ik echt mooi vallen. Maar zoals je zegt:
Herkenbaar!
Ik draag de SLA033 nu al een tijdje op de beads of rice band. Alhoewel de band lang geen Grand Seiko BoR kwaliteit is, en de looks ook wat discutabel zijn, draagt hij wel lekker. Ik heb de SLA033 nu al dagen achter elkaar om de pols. Dit is echt een horloge dat het lekkerste werkt als het dagelijks gedragen wordt merk ik. 0 seconden voor of achter in de afgelopen 24 uur, geweldig toch?
Over de band nadenkend begrijp ik dat Seiko hem levert op de lange zwarte rubberen band. Dat staat hem het mooiste. En met de lengte kun je hem zowel om de pols als om een wetsuit dragen. Over 1,5 ga ik een paar dagen op het wad zeilen, met de rubberen band zou je hem over je zeiljack heen kunnen dragen. En rubber is ook beter bij extreme koude denk ik. Dus voor alle extreme gebruikseisen snap ik de Seiko keuze. Alleen blijft een rubber band niet optimaal fijn dragen vind ik, en dat is voor een deskdiver als ik toch belangrijker dan de looks.
Dus wie heeft er tips voor een 19mm band die de lugs goed vult en toch zo soepel draagt als een stalen band of een NATO? Dus geen rubber. En die niet achter de kast langs loopt, want het geheel moet echt niet dikker worden dan de kast van zichzelf is.