Seiko Uemura / Captain Willard only

Ja… hier de spb237!

10 likes

Had niet verwacht daar nog reactie op te krijgen :grin:

gaaf! Die dial is toch wel heel erg mooi. Fijn om hem even in echt licht te kunnen zien. Geeft toch weer een ander beeld.

1 like

Onderweg naar het postkantoor? :wink:

1 like

Vandaag de enige echte, geen “wanna be”.
Zelf nieuw gekocht in 1978.

-Freek-

26 likes

Zelf nieuw gekocht, dat is denk ik aardig uniek tegenwoordig dat een horloge uit die tijd, waar nu allemaal remakes van zijn, nog in bezit is van de eerste eigenaar.

2 likes

Ja, leuk is dat en idd waarschijnlijk zeldzaam.
Ik leerde mijn vrouw kennen in januari 1978 en in augustus 1978 is ze bij de betreffende juwelier gaan werken.
Ik heb het horolge daar gekocht ergens tussen januari en augustus 1978.
Percies weet ik niet meer.

-Freek-

7 likes

Prachtig!

Mooi man! Die is nu een flinke stuiver waard, heel leuk!

Draag je hem nog steeds?

Ja, ik draag hem nog regelmatig.
Ik moet eigenlijk zeggen: weer regelmatig.
Hij is een jaar of 20 geleden in een laadje verdwenen en vorig jaar weer een boven water gekomen.
Ik zat op youtube wat op te zoeken en kwam een filmpje tegen van iemand die zo’n horloge ging repareren.
Na een 5 minuten dacht ik…zo’n klokje heb ik toch ook ergens nog liggen.
Even zoeken in het laadje en … ja wel, een originele “Captain Willard” 6105-8110.
Na ruim 40 jaar was de gang er een beetje uit.
Hij is laatst volledig gerestaureerd bij van de Berg watches in st Oederode.
Een nieuw glas en alles opgepoetst, wijzers en wijzerplaat zijn gewoon nog origineel.
Alleen de lumendot op 12 uur op de bezel is gekraakt maar dat wilde ik zo laten, niet te veel aan rommelen.
Verder was het uurwerk erg vuil, uiteraard na 40+ jaar, maar geen delen kapot of helemaal versleten.
Wat mij eigenlijk wel verbaasde.
't Ding heeft nogal wat meegemaakt destijds.
Maar nu weer erg mooi en ook nog wat waard dus ik klaag niet. :slight_smile:

-Freek-

10 likes

Waarschijnlijk ook voor een ander prijsje aangeschaft dan waar ze tegenwoordig voor worden verkocht.
Mooie real deal vintage!

Hoe is de lume na 40 jaar?

Heel erg mooi! Zuinig op zijn hoor!

Wat ik destijds betaald heb weet ik niet meer maar het zal niet meer zijn dan zo’n f 250,- of zoiets.
Lume van de wijzers is vernieuwd de wijzerplaat licht even op maar dat mag geen naam hebben maar da’s dan weer niet vreemd na 40+ jaar.

-Freek-

2 likes

Vandaag een Seichu binnengekregen, voelt lekker. Wel even bijgesneden want hij was te lang en het metal-management van Seiko heeft weinig NATO ervaring

9 likes

Staat hem heel gaaf!

2 likes

Mint condition uit 1975🥳

19 likes

Prachtig! :ok_hand:

1 like

:wave:t2::wave:t2::wave:t2:

1 like

Helemaal blij mee maar twijfelkont als ik ben zit ik toch met de zwarte in de kop. Dus als er hier nog een twijfeldoos zit met een zwarte die een groene wil proberen?

6 likes

Mooi die laatste band.

Ik ben je vorige groene nog aan het proberen :sunglasses:

Gr, HJR

5 likes

Ja ze blijven mooi de originele.
Deze is uit 1974

11 likes