Seiko Uemura / Captain Willard only

6 likes

Nou ja, Seiko heeft het voor mij gewoon verzaakt door er te laat met een ‘opvolger’ te komen dan de merken die al lang toen hun hommage vd Willard uitbrachten.

Bovenal heeft Seiko voor mij het verzaakt door een ‘opvolger’ te maken dat niet ongeveer in dezelfde prijsklasse (omgerekend ca. €700) met dezelfde afwerking valt als het origineel uit de jaren 70.

De originele zou ik heel graag aan mij collectie willen toevoegen, maar een mooie versie is onbetaalbaar. Al met al vind ik één hommage in mijn Seiko-collectie dan acceptabel.

Dat bedacht ik me gisteren ook :stuck_out_tongue: .
Zo maar even doen.

12 likes

Wacht eens even… Als je de prijs van de Uemura omrekent naar vandaag, kom je dan op 700 Euro uit? Dan hebben ze voor een paar honderd Euro meer wel wat afgeleverd:

Mooiere wijzerplaat, veel beter afgewerkte wijzers, echt een top bombé saffier met enkelzijdige AR coating, 70 uur power reserve in het uurwerk, een betere maat en als klap op de vuurpijl DiaShield krasbestendige coating.

Nou, wat heeft Seiko toch verzaakt met de moderne Uemura, zeg. Weet je wat, je hebt gelijk. Ik ga 'm nu in de kliko flikkeren. Het is een broddelding.

:rofl:

3 likes

Vreemde conclusie vind ik: Als je geen moeite hebben met de prijsstelling en afwerking en je hebt hem daadwerkelijk gekocht. Waarom zou je hem dan willen weggooien?!

Maar goed, mijn strekking is hopelijk wel duidelijk: Die paar honderden harde euro’s zijn het niet waard voor mij. Dan maak ik liever direct een grotere stap naar een GS dresser als ik het geld had.

De strekking van wat je schreef was vele malen korter door de bocht: Seiko had op meerdere vlakken verzaakt. Dat zijn grote woorden.

Als je gewoon had gezegd: “Tja, ik vind het de extra prijs niet waard”, fair enough. Maar in een Uemura-topic aan komen met een hommage om vervolgens Seiko zelf af te zeiken, ja daar kun je wat frisse tegenwind op verwachten, nietwaar?

Ik denk dat je sarcasme-meter stuk is. Man, het is één van de beste horloges in m’n verzameling, en als je me vroeg of ik deze of m’n Grand Seiko weg wilde doen zou ik veel harder twijfelen dan je denkt. :slight_smile:

2 likes

Wacht daar even tot vanavond mee! :slight_smile:

1 like

Inderdaad even wachten tot vanavond en graag straat en huisnummer vermelden🙃

1 like


Mooi hé de echte uit 1974 !

16 likes

Je bent zelf ook niet schuw van grote woorden.

Ik ontken niet dat het geen mooi horloge is. Anders had ik geen hommage gekocht. En het zal de hogere afwerking en het betere uurwerk waarschijnlijk wel waard zijn ten opzichte van het origineel.

Maar ik heb de Seiko-prijs er niet voor over voor een toolwatch als een duiker. Ik spendeer mijn geld liever dan aan een GS desser oid.

Ik heb geen Uemura maar wel zijn 62mas broertje, de SPB. Die veel dezelfde type upgrades heeft. De hogere prijs zit hem in de betere afwerking (met name plaat en indexen), diashield coating en het uurwerk met 70 uur reserve.

Dit prijssegment Seiko’s verantwoord zijn hogere bedrag wel wat mij betreft.

Die nieuwe strap staat hem goed👌. Mooi rustig geheel zo🤩

Die Uemura komt nog wel als je hier lang genoeg rondzwerft :wink:

1 like

Yummy yummy :yum:

Gr, HJR

9 likes

Nee nee, ik ben klaar. Ik heb een dresser, een daily en een duiker/beater. This is it.

Ik kom alleen nog op 't forum om te kijken!

Ja, ja, ja.

Ik doe ook mee :grin: met de San Martin.

4 likes

Mega vet die groene, hoe verhoudt hij zich qua maat tot de mini Turtle?

1 like

:see_no_evil: