O jee, daar gaan we weer😂
Nee, want er zijn overduidelijke verschillen die ieder ongeoefend oog kan zien. Anders werd het een nepper genoemd en geen hommage. Er zit duidelijk een verschil tussen.
Tuurlijk
Ik hoop hem eerdaags terug te zien.
Dan zet ik er een andere plaat in
En dan gaat die weer terug
Ziet er mooi uit, maar voor mij moet een duiker eigenlijk op rubber of eventueel staal. Daarnaast ben ik meer gecharmeerd van de vintage-style dial van de Heimdallr.
Twee grote voordelen van de Chronos:
- de lumepip zit verzonken in de bezel
- het uurwerk is —zover ik weet —van betere kwaliteit.
Pfffff, dit was niet helemaal wat ik voor ogen had toen ik dit topic begon
Ik heb het nog gevraagd…
Er zijn grenzen😂
Erg dat ik zeg; snap ik Mooi gespje alleen had daar Seiko op moeten staan
Ik zit net te bedenken dat ik de buckle wel even kan schuren…
Ja met zo’n aanrecht / wasbak schuursponsje denk ik wel dat je er komt… ik wacht nog even Daar vindt ik hem nog te nieuw voor
Wijf!! Flikker weg dat ding als je het niks vindt😜
Er zijn meer mensen die het Willard model leuk vinden maar niet de Seiko premium er voor over hebben. Ik vind hem juist in brons er gaaf. Stalen horloges heb ik al genoeg. Als Seiko ze zelf in brons zou maken…
Ik vind die bronzen hommage beter te verteren dan de Heimdallr, want dat is gewoon een regelrechte kopie waar ik nach wie vor de schurft aan heb, van een merk wat pretendeert Noors te klinken terwijl het gewoon Chinezen zijn.
De bronzen is tenminste nooit door Seiko zelf gemaakt, dus ik begrijp dat je voor een bronzen Uemura bij hommages terecht komt. Dat die indices echter geelgoud-achtig zijn in een bronzen kast, dat vind ik moeilijk te verkroppen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de mijne is niet misaligned.
Tja, ieder het zijne, maar het is nu eenmaal geen Uemura. Ik vind dat net zo fout als Squale/Invicta/Steinhart hommages posten in een Submariner-only topic. Sterker nog, ik moet me drie keer achter de oren krabben als ik een Tudor Submariner zie.
Evengoed, het is een vrij land.
Plaatjes voor de sfeer:
Waarom zet je er niet wat schuurpapier op? Dat logo ziet er idd niet uit zo in 't zwart.
Die homages…tsja niet iedereen heeft dezelfde portomonnee dus als je er van kunt genieten helemaal prima hoor.
Maar het is niet hetzelfde gevoel voor mij, en ja dat is ook bij Seiko zo.