Seiko Uemura / Captain Willard only

Dat zeker…

1 like

@louis @JJlind @HorlogeOpa

Er is natuurlijk wel verschil tussen beide horloges! Of je het prijsverschil gerechtvaardigd vindt is iets heel persoonlijks in mijn optiek! Ik snap dat mensen zeggen… nee doe mij maar twee of drie Seiko’s voor dat geld; maar als je voor een LE met GS uurwerk gaat snap ik dat ook heel goed. Zoals @JJlind al eerder zei… als je zo’n Re-Creation in het echt vast hebt voel en zie je details. Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de LE van de 1959 Alpinist :sunglasses:

2 likes

Maar even afwachten als hij er is, hoe hij in het echt is, verder natuurlijk een prachtding.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat zei ik ook. Ik zou het niet doen maar snap wel dat iemand het wel doet.
Hoewel, het is wel heeeeel ver weg van de oude uit de sixties.

3 likes

Klopt. Kostte hij niet toentertijd iets van 98 USD op een waffle? Dat is omgerekend nu ca. 600 USD (als ik de juiste conversietool op het Internet heb gebruikt :slightly_smiling_face:). Dan is het wel zo mooi als Seiko een beetje in de buurt bij dat bedrag zou blijven met ongeveer (!) dezelfde afwerking natuurlijk. Toch?

1 like

Nog nieuws @frenk?

6 likes

Paasyummy

8 likes

En bijpassende dansschoenen, keurig!!!

1 like

Ik heb Seiko in het fandel zitten, maar wat een hoge kwaliteit krijg je bij de Captain Willard hommage van Heimdallr voor net iets meer dan €100. Ik wilde het eens zelf ervaren en ik ben stomverbaasd.

Natuurlijk zijn er nog steeds (grote) kwaliteitsverschillen tussen de twee merken, maar dat zit hem voornamelijk in detailniveau qua materiaal- en ontwerpkeuzes. Dat is niet op het oog te zien, behalve het logo natuurlijk :grin:

Oh, tot slot, ik heb hem hier op een UncleSeiko limited edition orange waffle-strap zitten. De band is bijna de helft van de waarde van het horloge :joy:

2 likes

Wat is dit dan :sweat_smile: Kun je eens iets meer vertellen… voelt als een ongewenste indringer :joy:

1 like

Nee, hoor, de topicmaker accepteert alle Captain Willards. Ook een hommage.

2 likes

Zoals in mijn vorige bericht al vermeld. Het is een hommage van het merk Heimdallr. Paar specs:

• saffierglas met AR coating
  • ceramische bezel met mounted lumepip
  • Japan Super luminova C3
  • Seiko’s SII NH35A uurwerk

In mijn ogen de beste hommage, omdat hij het meest lijkt op het origineel.

2 likes

Volgens mij een Chinees die een Japanner nadoet…

3 likes

Ik ga eens even een Google doen op dat merk… dank voor de info :blush:

1 like

Hier is de link https://heimdallrwatch.com/

2 likes

Kijk ook even in het Heimdallr only topic. Daar heb ik ook nog gisteren wat kritische opmerkingen gegeven over het horloge.

1 like

Even weer een Japanse Captain Willard :jp:

4 likes

Zoals het heurt😜

1 like

Dus net geen nepper :joy:

1 like