Seiko uit 1969

Beste leden,
Ik heb eerder een fout gemaakt een Seiko LM te kopen wat achter een fake of frankenstein bleek te zijn.
Inmiddels weer iets op het oog via chrono24.
Kunnen jullie aangeven of deze echt is en welke bedrag reeël is.

Super bedankt

1 like

Ik zou de heer @koekoek een PBtje sturen.

1 like

Lijkt me leuk toch? Foto achterkant? Band is niet origineel. Stijl zoals omlijsting datumvenster is jaren 60.

1 like

Hele late jaren 60 of jaren 70. Je ziet t op de caseback.

Maar 1969 aldus ts.

Ding klopt volgens mij wel, op de band na.
Op de foto is niet goed te zien wat de kwaliteit van de kast nog is.

1 like

@koekoek graag verneem ik van u

Ziet er echt uit. Of de kast niet gepolijst is durf ik niet te zeggen vermoed dat de kast wel gepolijst is. Verder geen originele band en een niet echt courant model. Zou zeggen 100 euro is reeel.

4 likes

dank je wel

1968 dus. December als het tweede “cijfer” een D is.
Achterdeksel ziet er flink gepoetst uit

1 like

Horloge ziet er leuk uit en is een daadwerkelijk model wat door Seiko is uitgegeven, daarmee zit je goed. Het uurwerk vind ik er wat matig uitzien, met name de vlekken op de rotor. Krasjes kunnen er in de jaren wel op zijn gekomen bij andere horlogemakers. Volgens de omschrijving zou hij een werkende ‘hacking’ functie hebben. Zover ik kan vinden zouden deze uurwerken dat niet hebben. Sowieso is er voor de prijs die er voor wordt gevraagd op Chrono24 wel betere dingen te vinden.

*6 op Chrono is de vraagprijs :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Vind ik nogal duur. Heb ik nog nooit voor zo’n Seiko betaald.

Eigenlijk nog een understatement. Rond de €100 vind ik wel de max voor een Seiko 5. Voor die prijzen kan je wel betere aankopen doen lijkt mij.

:crazy_face:
Damn ik moet Seiko 5s op C24 gaan verkopen als beroep…
Ff serieus, daar heb je een mooie Seiko KS of zelfs al GS voor.

1 like

Voor 100,-?! Geef even een linkje :joy:

2 likes

Nee voor 100*6=600 :joy:
Maar ik heb op Buyee echt wel KSen gekocht voor ver onder de €100… wel met werk natuurlijk

1 like