Seiko uurwerk 6r35 niet leverbaar tot mid november.

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Seiko SPB153J1. Prachtig horloge dat al lang op mijn lijst stond. Helaas loopt deze rond de +40 seconden per dag en zijn op de timegrapher waarder te meten die niet in de specificaties vallen van het uurwerk. Gelukkig is dit horloge nog in volle Seiko garantie en aangekocht bij Seiko zelf. Ik dus vandaag opweg naar de Seiko boutique ter Amsterdam. Eenmaal mijn boven genoemde verhaal verteld te hebben aan de heer ter plaatse gaf hij toe dat dit niet hoort en we het horloge moesten gaan opsturen van vervanging van het uurwerk. Eenmaal in de computer te hebben gekeken gaf hij dat hij kon zien dat het uurwerk pas mid november weer leverbaar is bij Seiko Nederland. En dat ik als mijn horloge nu afgaf deze pas mid december weer terug zou krijgen ivm 3 weken noodzakelijke reparatie tijd. Ik vroeg mij dus af of er verschil in zat tussen nu inleveren of pas in november en dit bleek niet het geval. Er zou pas echt in November aan gewerkt kunnen worden.

Ik ga dus nog enige keren tussen door mijn horloge proberen in te leveren kijken of er wellicht verandering in zit kwa tijd.

Mijn vraag aan jullie:

geloofwaardig verhaal?

Zijn er andere leden die hun 4r35 uurwerk recent hebben ingeleverd voor reparatie bij Seiko met zelfde soort verhaal?
Het leek namelijk dat de heer ter plaatse ook hinte dat het ook om 4r35 onderdelen zou gaan.

Zijn er leden met een 6r35 ter reparatie bij Seiko? Enige ervaring met Seiko Nederland als het gaat om reparaties?

1 like

Heb je reden om eraan te twijfelen?

2 likes

Albert Heijn kan geen boterhamzakjes leveren, auto’s niet leverbaar door chips tekort en Seiko moeite met een uurwerkje.

2 likes

Jammer dat er niet eerst wordt gekeken wat er aan scheelt i.p.v. direct een uurwerk te wisselen. Ik begrijp dat de tijd voor het onderzoek en reparatie de waarde van het uurwerk overstijgt. Maar toch, wat doen ze met het uurwerk, de bak in?

In de bouw hebben we ook langer levertijden op materialen, prijzen stijgen enorm. Wellicht heeft Seiko daar ook last van.

1 like

Nee absoluut niet.

1 like

Ik denk dat ze wel degelijk er naar kijken voor vervanging maar dat de heer ter plaatse dit zo verwoord dat het om een vervanging van het uurwerk gaat.

2 likes

Klopt wel hoor ik zit ook al enige tijd op een paar 4R uurwerken te wachten.

1 like

Dat lijkt mij ook. +40 sec/dag is nou niet bepaald een dramatische afwijking en zou normaliter eenvoudig te reguleren zijn. Dan moet er meer aan de hand zijn.