Heeft er idd wat van weg… maar Tissot… net buiten mn prijsklasse denk ik…

gewoon omdat het kan
Ik heb er wat op zitten puzzelen en denk dat het wellicht mogelijk moet zijn om die plaat over te zetten. Vraag is of de diameter overeen komt. Omdat het een quartz uurwerk is kan je kijken of je een nieuw Quartz uurwerk je kan bestellen wat overeenkomt met die je nu hebt. Je krijgt er dan ook een nieuwe stem/stift bij die je kan aanpassen op lengte. Zelf pruts ik wat quartz betreft wel met uurwerkjes uit kringloopwinkels. Als je dezelfde maat vindt en het datumgat overeenkomt ben je soms ook klaar. Alleen de bevestiging op de plaat kan soms wat afwijken.
oke, interessant… hoe zit zo’n wijzerplaat eigenlijk bevestigd? en kan ik de wijzers er gewoon afwippen? Fijn dat je mee denkt trouwens 
Ze zitten vaak vastgedrukt op pennetjes. Bij betere uurwerken aan de zijkant met schroefjes. De wijzertjes er af is niet zo moeilijk. Je wipt ze er vaak zo af. Er op is lastiger. Je moet wel wat geschikte spullen hebben ervoor. Kijk maar veel op You Tube☺️
Thnx!
Gewoon leuk toch? Iets proberen voor elkaar te krijgen wat misschien onmogelijk lijkt. Maar misschien ook niet. Veel doen vooral.
ja inderdaad… Maar ben er nog nieuw mee en ben niet zo’n lezer… Het 1e horloge waar ik vorige week wat zat te onderzoeken heeft het niet overleefd… Blijkbaar moet je, als je wat schroefjes los hebt gedraaid en er onverwacht wat meer onderdelen loskomen dan je had verwacht, niet de kroon uit trekken want dan komen de onderdelen je tegemoet… Weer wat geleerd haha…
Voortschrijdend inzicht heet dat😅
Zo
ben ik (en vele hier op HF) ook begonnen. Gewoon een bietje frotten. Hou wel van deze aanpak…
Stop hier nu gewoon mee geef dit op dit wordt dweilen met de kraan open. Je gaat A de wijzers er niet ongeschonden af halen als je niet weet wat je doet, B de plaat zit vast met 2 pinnen in de kast en die moeten op de exact zelfde plek zitten in het andere uurwerk.
Dan nog het feit dat de plaat kleiner is dan de kast en een lelijke ruimte over gaat laten die je niet opgevuld gaat krijgen. De kroon moet je van de stift af halen, en een nieuwe stift origineel voor jouw uurwerk op exacte maat maken (lees fractie te veel er af en het past niet in de kast en uurwerk, te lang en hij steekt uit)
Begin hier niet aan, leg het weg en doe echt kennis op zonder iets te slopen op iets wat niet kan.
Ik heb m in originele staat gebracht. Voor nu laat ik het er even bij wat dit horloge betreft. Maar ga het wel oefenen met wat sloop horloges… Leuke bezigheid