Hallo, ik ben nogal nieuw hier en zowiezo wat onbekend met forums dus excuus als deze vraag hier niet hoort…
Ik wil een seiko uurwerk in een andere kast pkaatsen en nu loop ik tegen de volgende vraagstukken aan;
Hoe unlock ik de kroon met as van onderstaand horloge en aangezien de andere kast breder is, kun je de as verlengen en er een nieuwe kroon op zetten of moet ik een nieuwe as kopen?
Alvast dank voor Uw hulp…
Een langere as is de betere oplossing, succes met de mod. Je kan ook online een nieuw quartzuurwerkje kopen en deze origineel laten.
Beste Renepb
Het gaat me eigenlijk om de wijzerplaat, die vind ik zo mooi. Dus ik dacht de as verwijderen en m zo in een andere kast zetten…
Ik kom er alleen niet achter hoe ik die as kan verwijderen… ik kan niks ontdekken om in te duwen ofzo…
Hi. Zou het misschien deze kunnen zijn?
Probeer het eens. licht indrukken en dan voorzicht
Inderdaad, dankjewel
… ik had inmiddels hetzelfde antwoord van Enrico ontvangen.
Iemand enig idee hoe ik de juiste as/stem/kroon kan bepalen voor de nieuwe kast?
de korte hoort bij het uurwerk wat ik wil plaatsen in de andere kast. De lange is van het uurwerk wat in de kast zat.
Is het nu een kwestie van de lange as meten en die lengte bestellen van het uurwerk wat ik wil gebruiken?
alvast dank
Wat je wil is mogelijk lastig te vinden . Ik duim voor een goede afloop
Ik ben er ook bang voor… Het blijkt niet zo simpel te zijn als het me leek.
Ik vind de kleur van de wijzerplaat zo mooi
in elk geval dank voor de hulp!
wat ik al eerder zei, koop een nieuw binnenwerk voor je seiko, denk dat je probleem dan opgelost is.
bijvoorbeeld hier:
https://www.cousinsuk.com/department/watch-movements
Maar dan heb ik nog steeds geen bredere kast er om heen? Ik vind de wijzerplaat juist erg mooi alleen de kast te klein. Het uurwerk is niet defect, ik zou alleen graag een bredere kast er om heen hebben…
Dit is m nu… 32mm…
maar heb m liever zoiets…
Mag ik zo vrij zijn om te melden dat dit niks gaat worden, een andere kast. Als het horloge te klein is gewoon het horloge weg doen en een ander horloge halen in een formaat dat je wel aanstaat. Dat is makkelijker, kost minder geld, gedoe etc.
Dat mag zeker haha…
Ik denk ook dat dit een lastig project is.
Met minimale kennis van zaken denk ik dat kroonstiften tussen verschillende uurwerk niet universeel uit te wisselen zijn. Lijkt mij dat veel uurwerken verschillende vormen stiften gebruiken. Je ziet al aan je foto van de twee kronen, dat dat totaal verschillende stiften zijn.
Klopt… en ik heb geen idee of iedere stift in verschillende maten te bestellen zijn… Word voor mij voor nu in elk geval te lastig idd…
Bedankt voor je reactie 
Ja, die wijzerplaat (en uurwerk) kun je niet zomaar in een grotere kast zetten want hoe vul je de ruimte op die dan ontstaat?
Dan heb je een spacer nodig of een chapter-ring en zie dat allemaal maar bij elkaar te zoeken en goed passend te krijgen, dit wordt heel moeilijk en is eigenlijk niet echt mogelijk op een mooie manier.
Maar toch succes gewenst 
Persoonlijk vindt ik de oude wijzerplaat niet goed staan bij de nieuwe kast. De kleuren contrasteren niet. Het wordt dan één geheel. Beetje saai?
dat komt wel heel nauw inderdaad… ik laat m maar origineel… weer wat wijzer 
Mee eens, maar was om even te testen of dat het te doen zou zijn… blijkt van niet helaas
Als het je gaat om het soort wijzerplaat, maar dan in een groter horloge, vind je misschien deze Tissot PRX interessant. Gewoon nieuw te koop, in 40mm (en groter wil je echt niet, tenzij je The Rock bent).
hij heet Mars74… lijkt me een kleine hint, moet wel een struise vent zijn