Seiko Velatura direct drive; dan toch eindelijk wat foto's

Na wat gedoe met de band ( http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,115008 ) hetgeen met dank aan cmejewellery netjes is opgelost ben ik alweer een paar weken de trotse drager van onderstaande Seiko Velatura direct drive. Indrukwekkend horloge dat prachtig is afgewerkt en degelijk (lees: zwaaaaar) is gebouwd. De dial is erg gedetailleerd, een genot om naar te kijken. De kleur wit zal niet iedereens favoriet zijn, ik heb er nog nergens een gezien, maar vind het persoonlijk de mooiste uit de serie. Kortom een top horloge, zeker voor deze prijs. Tijd voor wat snelle ongepoetste shots in slecht licht, mijn kwaliteiten liggen elders zullen we maar zeggen;)

Veel plezier nog met je horloge ! ! !

Mooi hoor (tu)
Veel (be)kijk(s) en draag plezier gewenst!
btw. Ik vind wit ook mooier.

mvg, Frans

Nou, dat ziet er fraai uit. Daar zal je veel plezier aan hebben.
Wat kan je nu allemaal zien/doen met de linker wijzer? Ah, ik zie het al: dat is de gangreserve, 0 uur, 12 uur, een dag, een week en een maand!

Een stevige jongen zo te zien; wat zijn de afmetingen van dit horloge? Verder valt mij op dat het horoge als het ware ‘op de band’ staat waardoor het geheel zoals gezegd een stevig voorkomen heeft.

Veel draagplezier gewenst!

Groet,

Bojo

Mooi hoor, wit is de kleur van reinheid. Het lijkt net of het horloge uit twee delen bestaat vooral als je hem van opzij en in het echt bekijkt. En zwaaar zeer zwaar 230 gram!! (Voor de techneuten onder ons er zitten 12 jewels in dit horloge)

Hele mooie Seiko deze kinetic. (tu)
De blauwe heeft trouwens mijn voorkeur.

wow, ziet er flink uit, hou ik wel van (tu)

Dank voor jullie reacties!

Hoewel het horloge fors oogt valt het in de praktijk nog wel mee. Dacht dat de bezel iets van 44mm is maar doordat de band overloopt in de forse lugs en de kroon ook niet bepaald kinderachtig is heeft hij toch een massieve uitstraling. Ik kan me overigens ook voorstellen dat dit met een donkere wijzerplaat anders is. Hij is vooral erg zwaar maar als je daar eenmaal aan gewend bent draagt hij erg prettig, de kast is namelijk gevormd naar je pols waardoor minder het gevoel het een groot horloge te dragen als je dat bij bijvoorbeeld Steinhart hebt.

Zie overigens net de ik de dag/datum overgang nog steeds niet goed heb staan, shame on me.

De mijne loopt nog precies gelijk vanaf 31 jan tot nu toe…(tu)

Mooi hoor. Ik weet zeker dat je er net zo blij mee bent als ik en de mijne. Leuk dat je een witte plaat hebt. Ik zou ze allemaal wel willen hebben. Het zijn echt top klokjes en de nauwkeurigste ook.

Hey, ik heb precies dezelfde en ben er ook happy mee!

Wat zal de volgende stap van Seiko zijn op kinetic gebied8-)

Sodeju ::o wat een blok staal om je pols. Mooi horloge, zelf wil ik de goudstalen uitvoering nog een keer.

Bestaat die ook dan…?

Ik denk dat Jurgen onderstaande variant bedoelt, ook erg fraai! Ben alleen niet zo’n fan van rubberbanden. Als ze hier nu ook een stalen band voor zouden aanbieden dan ben ik verkocht. Dreski heeft hier een aantal foto’s van gepost.

Denk ik ook, ja als die met dezelfde kleur band ooit op de markt komt verkoop ik de blauwe en koop dan die rose.:~ Maar is nu de kast van de rose geheel staal of van een ander materiaal? Op internet is het soms verwarrend.

Prachtig en veeeel kwaliteit!

Mooi wit is niet lelijk!
Schitterende klok, veel plezier ermee.

Gr,

Ron.

Een fraaie brok staal.(tu)

Veel plezier ermee!

Martin