Seiko Velatura SRH005P1 of Seiko Premier SPB003J1

Hallo, beste horlogeliefhebbers ik ben nieuw op deze site en wil mij graag even voorstellen mijn naam is Ger en ik ben blij dat ik deze site gevonden heb.
Ook heb ik een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.Ik verkeer namelijk in grote twijfel omdat ik een Seiko horloge wil kopen en nog steeds niet weet welke.
Ik heb er twee op het oog. Seiko Velatura SRH005P1 of Seiko Premier SPB003J1. Ik heb veel gevoel bij allebei de horloges. Wie van jullie kan mij voor een van deze horloges over de drempel helpen.Dan kan ik eindelijk weer rustig slapen.
Alvast bedankt
Ger

Hallo Ger,

Welkom op dit forum. Ik weet niet welk van de twee horloges ‘beter’ voor je is. Wat je zou kunnen doen is naar de juwelier gaan en beide horloges omdoen, dan kom je misschien tot een keuze (of niet en dan kan helemaal niet meer slapen;)).

Groeten, Tom Vreeken.

Is ook moeilijk kiezen Ger ze zijn allebei heel mooi de Velatura is een kinetic directdrive (heel mooie techniek) kun je ook met de hand opwinden, maar is gelijk mijn vraag heb je daar wat aan bij een kinetic is het nodig?. De Seiko Premier is een automaat geheel mechanisch met een gegraveerd prima uurwerk dat je kunt zien door de doorzichtige achterzijde. Ik persoonlijk zou voor de Premier gaan een mechanisch horloge blijft altijd waarde houden in ieder geval meer als het electronische spul.

Mijn beste,

Helemaal mee eens Tom.

En wat dat slapen betreft:
Pak wat horloge lectuur en ga wat lezen en lezen en lezen en lezen en lezen en dan gedwee wegzakken in een diepe, diepe slaap. En dan dromen, dromen en nog eens dromen over de schoonheid der horlogerie.

Dus voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hallo,bedankt allemaal maar ik weet het nog niet. Weet iemand van jullie misschien welke technisch de beste is .En waar gaat jullie voorkeur naar uit.
Groetjes Ger

Zelf ben ik ook een liefhebber van de Seiko horloges, met name van de mooie ontwerpen die ze maken en de kwaliteit van het uurwerk.

Zelf zou ik voor het Premier model gaan, omdat dit een tijdloos ontwerp is en dan is de witte wijzerplaat uitvoering heel mooi.

Zelf heb ik een Premier Kinetic en ben er heel tevreden over.

Als je besluit om er een te kopen is het aan te raden om eens goed op Ebay te zoeken en als je er de tijd en moeite voor neemt kan het je enkele honderden Euro’s met de winkelprijs schelen.

groet

Ed

Ja, moeilijk.
Heb net voor mijn vriend de velatura aangeschaft, maar hij heeft het vorige premier kinetic model al en die lijkt heel erg op de automaat.

Houdt er rekening meer dat de Velatura behoorlijk fors is, de premier is meer een dress watch. Hoe wil je hem gaan dragen, bij een pak?
Dat is de Premier zeker een betere keus, want de velatura is behoorlijk dik ook.
En qua techniek, tja, voor allebei is wat te zeggen. Op zich is zo’n automaat natuurlijk ook wel erg mooi…

Voor het gemak even plaatjes opgezocht en specs, keuze is dus tussen deze 2:

Seiko Premier

[quote]Referentienummer SPB003J1
Serie Premier
Sekse Heren
Soort horloge Analoog
Uurwerk techniek Automaat
Functies W.R. Tot 100 meter »
Kast Staal
Band Leer
Soort glas Saffier glas
Dag/Datum Dag/datum
Kastvorm Rond
Kleurwijzerplaat Crème
Prijs € 995,00[/quote]

Seiko Velatura

[quote]Referentienummer SRH005P1
Serie Velatura
Sekse Heren
Soort horloge Analoog
Uurwerk techniek Kinetic Direct Drive
Functies
W.R. Tot 100 meter »
Kast Staal
Band Staal
Soort glas Saffier glas
Dag/Datum Dag/datum
Kastvorm Rond
Kleurwijzerplaat Zwart
Prijs € 940,00[/quote]

Ik zou zelf voor de Premier gaan, heeft toch een wat meer chique uitstraling welke mij wel aanstaat, daarnaast is het een automaat, niet dat dat verder wat zegt want een Kinetic kan even goed zijn. Heb daar eerlijk gezegd nog geen ervaring mee.

De Premier heeft 29 jewels en de Velatura…??

Hoeveel jewels…niemand:(

Kan er niks over vinden in het boekje.

Hallo Ger,

2 hele andere horloges natuurlijk… en alleen jij kunt zeggen welk je het meest aanpreekt. Dat gezegd:

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Premier Automatic (SPB005J1) en kan zeggen dat dit werkelijk een fantastisch horloge is. Als je de style mooi vindt dan kan ik me haast niet voorstellen dat dit een teleurstelling zou zijn. Het mijne blijft het horloge die ik het meest draag en is simpelweg een prachtding. Kwaliteit, afwerking, nauwkeurigheid, vormgeving, uurwerk - allemaal uitstekend. Als ik eerlijk ben, vind ik dit horloge veel meer waar voor je geld dan een Velatura… maar nogmaals, jouw mening is de enige die echt telt!

Ben benieuwd wat het wordt en ik kijk uit naar de foto’s. :slight_smile:

In de Seiko Kinetic perpetual zitten 16 jewels, in de Velatura zullen er dan ook wel zo’n aantal zitten.

Simpel, als je veel een pak draagt, dan staat de Velatura hier niet bij.
Ben je echter altijd een snelle vogel, ja dan weer wel.
Zelf kies ik de Premier.Stijlvol en tijdloos.
Succes met je aankoop.
ps Als je uit Eindhoven komt weet ik wel een zaak die ze alletwee heeft liggen.