Seiko-virus: is het besmettelijk? :D

Vanmiddag vanuit Engeland mijn Seiko 6139-7100 “Helmet” ontvangen. Was al langer op zoek naar deze chrono maar was niet helemaal 100% zeker van het aanbod op eBay. Na wat advies ingewonnen te hebben bij een mede forum-lid die “iets” :wink: met Seiko’s heeft, tenslotte op het Seiko en Citizen forum terecht gekomen. Een beetje heen en weer gemaild met de verkoper, afgelopen vrijdag betaald en vandaag reeds bezorgd.
Het hardlex glas heeft in de loop der tijd wel wat schade opgelopen (rond de 6, 7 en 8), misschien later nog eens vervangen.

Deze koop gaf meteen de gelegenheid om m’n nieuwe lichttent uit te proberen.

Ben bang :smiley: dat dit niet de laatste 70-er Seiko is.

Gefeliciteerd, leuk dat de deal doorgegaan is.

Het glas kun je volgens mij nog wel wat polijsten.

Prachtige klok Marten !
Kan voor mij gerust naast een Omega Speedmaster liggen zonder beschaamd hoeven te zijn ! :wink: (tu)

Ik hou van het desing uit die tijdsperiode !

Proficiat met je nieuwe aanwinst! Ik ben het met Marc eens: wat een prachthorloge! (tu)
En ja, het Seiko-virus is besmettelijk… :wink:

Mooie Seiko Marten, staat je ook goed (tu)

Volgens mij hebben veel meer mensen het Seiko virus. En als je op dit forum rondkijkt zijn er al veel te vinden met diverse mooie Seiko’s. En dit is er ook weer zo een!

Veel draag plezier!

Paul
Leeuwarden

Bloedlink, dit forum:)!

Gefeliciteerd, Tom Vreeken.

Ik heb begrepen dat de World Health Organisation inmiddels een onderzoek is gestart. Maar zo’n onverwoestbare klok bestrijdt je niet met een “pilletje”. Gelukkig niet voor de geinfecteerden. Gefeliciteerd met het nieuwe “symptoom” van je “ziekte”.

Michel

Mijn beste,

Fantastisch zeg, wat een juweeltje. Een dikke proficiat.

Een zeer fraai horloge welke de oog-pupillen op scherp zet.

Met name de enigszins ovale vorm van de horlogekast geeft dit horloge een karaktervolle symmetrische schoonheid. Doch ook de uitsparing voor de dag en datum getuigt van een unieke uitstraling.
Een harmonieus ontwerp, klasse hoor.!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fraaie horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Zelf heb ik deze in de zwarte uitvoering. De horloges uit die tijd vind ik echt prachtig. Het glas is goed te polijsten door de expert.

Prachtig, waarom maakt Seiko eigenlijk geen mechanische chronos meer?

Zeer mooie aanschaf (tu)
Deze Seiko staat ook op mijn verlanglijst.
Een andere bijnaam van deze Seiko is : Darth Vader je begrijpt wel waarom…

Jürgen Schreef:

Zelf heb ik deze in de zwarte uitvoering. De
horloges uit die tijd vind ik echt prachtig. Het
glas is goed te polijsten door de expert.

Fotootje???

Heel mooi en met een, zo te zien, solide dikke kast. Van harte! (tu)

Geweldige klok, zo’n oude Helmet.

En ja, het Seiko virus is uiterste besmettelijk en tot nu toe vrijwel niet te genezen :smiley:

seikoterittus gaat niet weer over en is geen medicatie voor.
eigenlijk zou je er nooit aan moeten beginnen.
maar ach een mens mag wel eens ietsje doms doen op zijn tijd.
hij is mooi veel plezier ermee.