Ik ben nu bijna een half jaar Seiko vrij. Alle modellen zijn weg gegaan naar nieuwe baasjes en tot voor kort miste ik ze niet. Doordat ik ben gestopt met roken heb ik een aardig bedrag per maand dat ik kan opfeesten aan mijn horlogehobby. (Een heel goed incentive voor leden die ook willen stoppen.)
Nadat mijn Glycine Combat diver werd verkocht miste ik toch een solide duiker in de collectie. Zodoende kwam ik toch weer op een oude liefde terug de SKX007. Er is er één onderweg en dit is al de derde keer dat ik hem koop. Voordeel is dat ik geen fotos hoef te maken want die heb ik nog. 

Tja en wanneer je de beslissing hebt genomen om weer eens een Seiko te kopen dan ben je meteen weer verslaafd. Ik wil ook nog een oranje duiker hebben omdat ik dit de oerkleur der duikers vind. Ik ben er nog niet helemaal uit welke ik zal nemen. Ik twijfel tussen de SKX011 en het oranje monster. Dit is de SKX011.

Nadeel is misschien dat hij natuurlijk erg op de SKX007 lijkt. Wat me echter aanspreekt is dat het model Japan made is en niet meer wordt geproduceerd. Ze zullen dus eens op raken. Ook zie je deze niet zo vaak voorbij komen op het forum terwijl het toch een heel mooi model is. Het monster heeft als voordeel haar uitgesproken uiterlijk.

Hier moet ik dus nog even over nadenken maar ik neig steeds meer naar de SKX011.
Na wat speuren en naar aanl;eiding van mijn topic over blue sunburst dials http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,268638 stuitte ik ineens op deze Seiko Chrono. de SND255. Wat een kleur en wat zou hij mooi staan op een blauwe lederen haaienband!

Ik ben dus weer helemaal geinfecteerd. Maar het is wel een heel prettig virus. 
…the chase is better than the catch…? (
?)
Welke 3 je ook neemt, ze zijn zeker een waardige uitbreiding van je collectie.
De SND255 is alleen geen echte duiker (slechts 100 meter waterdicht), maar wel erg mooi.
Neem eens een BFK en geef mij dan een seintje wanneer je hem een paar weken daarna in de verkoop doet? 
Traveller69 Schreef:
De SND255 is alleen geen echte duiker (slechts 100
meter waterdicht), maar wel erg mooi.
Dat weet ik. Het is alleen om aan te geven hoe het virus zich als een olievlek uitbreidt.
+1
En wat beteft het niet roken. In mijn geval bespaar ik € 1825,00 per jaar.
Is toch een leuke aanmoediging om te stoppen dacht ik.
Gr,
L.R.
Eens een Seiko, altijd een Seiko!
Seiko, altijd goed.
lone ryder Schreef:
+1
En wat beteft het niet roken. In mijn geval
bespaar ik € 1825,00 per jaar.
Is toch een leuke aanmoediging om te stoppen dacht
ik.Gr,
L.R.
Ik bespaar zo een 1000 euro. Best wel jammer. Ik had dus meer moeten roken dan had ik nu meer geld over. 
“een echte man ken niet sonder een Seiko”
hcptdg Schreef:
“een echte man ken niet sonder een Seiko”
Idd, Dreski,…,accepteer nou gewoon eens dat je niet zonder Seiko kunt. Voordat je de laatste verkoopt, moet je eerst weer een andere in je bezit krijgen.
helaas rook ik maar 1 pakje per week 
ikbenben Schreef:
helaas rook ik maar 1 pakje per week
Dat is toch 260 euro per jaar. Kun je leuk klokjes van kopen hoor. 
Ik ga denk ik ook maar roken, zodat ik later kan stoppen en veel aan horloges kan uitgeven:D
waar kan je de skx007 nog kopen ?
msschlck Schreef:
waar kan je de skx007 nog kopen ?
bedankt
Al heel lang niet meegelezen, denk ik …