Seiko + voorstellen

Goedemiddag allemaal,

Na ongeveer 2 jaar mee te hebben gekeken op dit forum heb ik toch maar besloten een keer een account aan te maken!

Ik zal mij even kort voorstellen…
Mijn naam is Pieter, kom uit het mooie Twente en ben enorm gek op horloge’s, auto’s en sneakers. Helaas gaan deze “hobby’s” als student zijnde niet heel goed samen, dus moet ik het afwisselen.

Het maakt mij niet uit welk merk het horloge is, het kan voor mij zomaar zijn dat ik liever een horloge heb van 50 euro dan een van 30.000 euro (bij wijze van spreke natuurlijk). Zelf ben ik wel zeer gek op Seiko en heb mijzelf onlangs getrakteerd op een Seiko SNP143P1 Premier.

Naast deze Seiko heb ik nog een aantal Buddha to Buddha horloge’s (waar de meningen hier over verdeeld zijn zag ik). Helaas moet ik ook zeggen dat op mijn vakantie een horlogebox is gestolen met een aantal Seiko’s er in. Waaronder een SKX007 en een 009. Hier ben ik dus ook langzaam weer naar op zoek!

Ik heb een account aangemaakt omdat ik nu al een tijdje met een vraag zit. Ik heb voor het eerst een aankoop gedaan bij een plaatselijke juwelier. Nu weet ik dat Seiko bij goedkope horloge’s een kartonnen doos doet, echter kreeg ik deze ook bij mijn Premier a 800 euro. Seiko zegt zelf dat dit niet klopt en vind zelf de doos ook zeer belangrijk. Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad, en weet iemand wat hier aan gedaan kan worden? De juwelier deed alsof zijn neus bloedde…

Naja genoeg gepraat, ik hoop dat ik veel info kan verzamelen en evt. delen hier! :blush:

13 likes

welkom20klompen

Veel plezier hier :+1:

Mijn beste,

Pieter, van harte welkom binnen de gelederen van dit temperamentvolle HorlogeForumll

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Pieter, welkom op HF!

Welkom ! Rot dat je horloges gestolen zijn …
Wat betreft de verpakking voor Seiko’s … hun presentatie is nooit echt top… maar ik heb geen idee wat je precies met een kartonnen doos bedoeld ? Geen kunststof box met een kussentje erbij ?

Welkom hier, wel rot van die horloges.

Welkom Pieter! Balen van je horloges zeg. Misschien kun je hier nog wat leuks op de kop tikken om de pijn wat te verzachten voor jezelf.

Zeikerd die juwelier zeg! Oeps! Leuke watchrol kopen, beter af!
Veel plezier hier!

Welkom

Thanks allemaal!!

@Alletijd iderdaad beetje vervelend van de Juwelier. Vandaag mijn horloge weer opgehaald gezien hij elke keer twee dagen oversloeg wat datum betreft. Nogmaals gevraagd naar een originele houten doos, ook deze verkoper wikde mij niet helpen. Geen goede ervaring dus. Heeft iemand toevallig een doos over? :blush:

@GiveMeYourDough inderdaad, heb al een beetje rond zitten kijken op het forum, maar weet nog niet of ik weer originele terug wil hebben of een mooie gemodde. Ik had op mijn 007 een leren band zitten, dus eens goed overdenken. Gelukkig zag ik ze laatst al bij bol.com voor 280 euro. Dus valt nog wel mee eigenlijk

2 likes

https://www.eglobalcentral.nl/seiko-automatic-divers-200m-watch-skx007k1.html?desktop=

Jaaa, die website had ik gezien… is dat wel te vertrouwen?

staat hier een ervaringen topic over

Ik vind je nu al leuker dan 80% van de leden, welkom!

Wel naar dat ze gestolen zijn, dan heb je nog het geluk dat ze makkelijk te vervangen zijn :ok_hand:

Gelukkig, nog iemand uit het mooie Twentse land!!

Volgens mij volg ik jou ook op Insta, heb heel veel mooie dingen voorbij zien komen! Zijn idd redelijk makkelijk te vervangen, echter zaten er ook andere horloges tussen die ik niet kan vervangen :cry:

1 like

Ja dat is een zure appel. Maar daaruit concludeer ik dat jij op vakantie gaat met horloges die erg van waarde zijn voor je, ik zou dat afleren en ze thuis in de kluis doen de volgende keer :+1:

Je hebt genoeg aan één sporthorloge/duikhorloge en een dresser in elke situatie :sunglasses:

Ben ik het inderdaad wel mee eens. Ik laat mijn horloges met “gevoel”(?) wel thuis, die ik van familie etc gekregen heb.

Horloge wat niet te vervangen is was een DJ watch van Buddha To Buddha en nog een andere Seiko. Maar ja, het is niet anders. Nu maar eens verdiepen in een speciale 007-009 :slight_smile:

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

Welkom Pieter,

Veel plezier hier op het forum maar ik lees dat je al een aardige tijd rondhangt.

Zuur van die horloges zeg! Jij neemt vast geen kist vol meer mee op vakantie… :thinking:

Over de verpakking bij seiko hoor ik heel wisselende zaken. Je kunt in ieder geval jouw juwelier aangeven dat ze in spanje wel in een mooie doos komen :wink:.

Bij eglobal moet je ook geen mooie doos verwachten trouwens (misschien heeft jouw juwelier hem daar wel gekocht :wink:), wel een aardig adres vokr een snelle, scherp geprijsde vervanging van jouw skx-en. CreationWatches is ook redelijk scherp en die hebben ook de J-versie mocht je dat belangrijk vinden.

Overigens staan er op Marktplaats de laatste tijd opvallend veel nieuwe skx-en. Check de prijs wel even bij eglobal en CW, ik heb het idee dat ze daar vandaan komen soms.

En houd ook het blauwe deel hier in de gaten uiteraard.

Nogmaals veel plezier hier,

Willem-Jan

Thanks! Ja, ik had gelukkig niet alles bij me op vakantie, konden Max 5 horloge’s in de doos :sweat_smile:

Geen idee, het blijkt een best goede naam te hebben hier in de regio. Ik ben niet zo van de marktplaats mensen. Altijd maar proberen mensen op te lichten, bah.