Seiko-vraag

Beste mensen,
Mijn dochter haar vriend vond op zolder een horloge dat van zijn opa is geweest.
Het is een seiko-automatic-17 jewels. De achterkant vermeldt: Seiko473609-sgp-back-stainl.steel-7005-2000
japan-A-
Het is defect en ik hoor iets rammelen in de kast-Ik wil de kast openen, hetgeen me nog niet is gelukt. Mijns insziens is het een gewone drukkast die je met een horlogemes open zou moeten krijgen.
Kan iemand me vertellen of ik ze inderdaad op deze manier moet openen en tevens welk model en evt jaartal het betreft.
Sorry voor de bad pictures,

Eddie

Bij mij duurt het heel lang voor dat ik ook maar iets van een foto te zien krijg. Na zo’n 5 minuten zie ik alleen de bovenkant van de wijzerplaat, van 11 tot 1 uur, da’s niet zo heel veel…:smiley:

Vandaag al eens vaker gemerkt dat Photobucket heeeeeeel traag opent, meest helemaal niet. Is dat alleen bij mij ?

Seiko 7005-2000: De jouwe is van July 1974. Ik kan geen achterkant zien maar als er 6 gleufjes in de achterkant van de deksel zitten is het gewoon een draaideksel.
Ik vermoed dat het een draaideksel is, ik heb hier een 7005-??? met ronde DRAAI achterdeksel en ik heb nog geen seiko’s gezien met een ronde klikdeksel.

Van die uurwerken heb ik nog bergen onderdelen liggen, wat vaak voorkomt is dat de rotor losloopt, soms geheel loskomt.
Uurwerken zijn nog tot ongeveer 1996 in gebruik geweest.

hmmm photobucket werkt bij mij perfect,…

verder eddie zijn je foto’s wel erg onscherp.

Hoeveel foto’s heb je in totaal staan op photobucket Lucien ?
bij mij werkt photobucket goed (170 foto’s staan er nu op)
die foto’s van eddie staan er ook meteen op, maar ook met mijn mistlampen aan,zie ik verder weinig behalve dat 't op een horloge lijkt.:smiley:

Ik denk dat ik zo maar eerst even langs de oogarts ga, is geloof ik iets niet in orde… :wink: