Het valt mij op dat er van bovengenoemde merken er precies toch een voorkeur is voor seiko. Dit terwijl ik deze zeker niet altijd mooi vindt.heeft dit een reden en wat ivm orient ?
Mooi is in het geval van horloges nooit een criteria m.b.t. kwaliteit, het gaat om afwerking, techniek, prijs/kwaliteit en een stuk historie. Ik ken een heleboel horloges die > € 10.000,00 kosten en toch spuuglelijk zijn
Seiko maakt horloges van € 50,00 tot een paar duizend euro met vaak goed prijs/kwaliteit verhouding en vooruitstrevende techniek, denk bijv aan Spring Drive. Daarnaast zijn ze in staat gebleken om aansprekende modellen neer te zetten vor een acceptabele prijs zoals de Monster, Sumo, SKX007/009, Tuna etc.
Oriënt doet in mijn ogen eigenlijk niet onder voor Seiko met in-house uurwerken, goede materialen en het veelvuldiger gebruik van saffierglas wat bij veel Seiko modellen ontbreekt, daar gebruikt men Hardlex glas. In het algemeen ligt de prijs onder die van een gelijkwaardige Seiko. Denk bijv. aan de Oriënt OS300 Saturation Diver, een klok die de vergelijking met de Marinemaster 300 van Seiko aankan.
Casio kent van deze drie het laagste prijsniveau maar prijs/kwaliteit is daar ook absoluut niet verkeerd, de Edifice-lijn en zeker de G-Shock’s zorgen voor een sportieve lijn in het assortiment maar dan wel aan de onderkant van de markt.
Zo heeft ieder merk zijn eigen positionering en is jouw keuze te allen tijde een persoonlijke…
Eric
ik vind het orient logo SPUUG lelijk! En daarom koop ik ze niet! haha!
frenk Schreef:
ik vind het orient logo SPUUG lelijk! En daarom
koop ik ze niet! haha!
Misschien is het bovenstaande wat ongenuanceerd. Maar maar de typografie van Oriënt is ook niet mijn smaak en doet wat mij betreft afbreuk aan hun verder mooie horloges.
Ik zag een echt mooie Nav-B van Orient,
maar idd dat logo…
frenk Schreef:
koop ik ze niet! haha!
OMG eindelijk iemand die dat ook vind
Tsja, je hebt wat met een merk of niet…
Seiko heeft veel fans doordat ze natuurlijk hun eigen uurwerkjes maken.
Citizen heeft dat natuurlijk ook al heet de fabriek miyota…
Casio spreekt natuurlijk weer een andere groep aan.
Alledrie leveren ze kwaliteit, een eigen gezicht en hoogstaande technologie voor een nette prijs…
Casio en Citizen worden imho nog wel eens onderschat…
Persoonlijk heb ik minder met Seiko en meer met Citizen…
Casio is echt voor de Gshocks.
Als je kijk naar de ‘gewone’ Casio horloges die ze leveren in vergelijking met Seiko dan vindt ik Seiko én mooier én het geheel van ontwerp tot materiaal tot afwerking een stuk beter.
En ik sluit me aan bij de Orient reacties Die naam alleen al is voor mij een afknapper 1ste klas.
Citizen heeft best aardige klokjes met name de solar aandrijving vindt ik echt een pluspunt. Niets mis met quartz (maar dat is een andere discussie natuurlijk)
Ik vind Seiko er toch wel uitspringen: eigen uurwerken en de duikers spreken me over het algemeen meer aan dan bij Orient… Maargoed, zoals al aangegeven: smaken versch…
lance_explorer Schreef:
Citizen heeft best aardige klokjes met name de
solar aandrijving vindt ik echt een pluspunt.
Niets mis met quartz (maar dat is een andere
discussie natuurlijk)
Citizen heeft ook een heeeel aantal prachtige automaten hoor!
Die zijn al vele jaren op de markt, ook de (automatische) duikers zijn iconen!
EricPP Schreef:
Casio kent van deze drie het laagste prijsniveau
maar prijs/kwaliteit is daar ook absoluut niet
verkeerd, de Edifice-lijn en zeker de G-Shock’s
zorgen voor een sportieve lijn in het assortiment
maar dan wel aan de onderkant van de markt.
Dan zie je denk ik de Oceanus lijn over het hoofd (zoals sommigen dat hebben bij GS en Credor :+), die modellen van rond de duizend euro omvat.
mooieklokjes Schreef:
frenk Schreef:
koop ik ze niet! haha!OMG eindelijk iemand die dat ook vind
Je bent zeker niet de enige >X
Het is me net wat… vorstelijk overdreven. Als het nu een eeuwenoud koninklijk merk of horlogemaker van Adel was ofzo, OK tabee, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
lance_explorer Schreef:
discussie natuurlijk)
Ik wil niet voor wijsneus spelen, maar die solars van Citizen zijn ook quartz horloges. Met quartz verwees je denk ik naar batterijaangedreven horloges ipv met een accu. Het quartz kristal zorgt voor een nauwkeurige gang. De solar (automatic, kinetic, thermic, aquanautic, etc.) slaan allemaal op hoe het klokje aan z’n energie komt.
EricPP Schreef:
Seiko maakt horloges van € 50,00 tot een paar
duizend euro met vaak goed prijs/kwaliteit
verhouding en vooruitstrevende techniek, denk bijv
aan Spring Drive. Daarnaast zijn ze in staat
gebleken om aansprekende modellen neer te zetten
vor een acceptabele prijs zoals de Monster, Sumo,
SKX007/009, Tuna etc.
+1
Ik denk dat dat laatste. Want verder verschillen smaken, dus kan best dat een paar modellen/lijnen van Citizen of Orient je meer aanspreken en dan is de drukte rondom Seiko onnavolgbaar.
Een G-Shock hoort gewoon in de collectie :+
Wat dacht je van de Citizen Ecozilla (Titanium of steel), Orca titanium, Skyhawk etc … allemaal fantastisch :~
Tja, maar tegen mijn Seiko zwarte Monster leggen ze het wel af. Sorry, is persoonlijk (gevoel, voorkeur, liefde)
Leuke reacties allemaal.
Ikzelf heb een Edifice eqwm 1100, en door mijn opleiding en beroep heb ik geleerd op kleine details te letten. Wel, op deze horloge kan je met een vergrootglas kijken zonder een foutje te vinden. De g-shock heb ik over gelaten aan een forumlid omdat ik ze slecht leesbaar vondt, maar dat lag niet bij het horloge maar bij de ogen die er op keken. Maar ikzelf vindt ze zeer behoorlijk van afwerking en kwaliteit.
Dee citizen eco-drive is dan weer iets duurder en toch iets minder van “finish”, maar hij draagt dan weer anders. Rare uitleg mss maar hij is confortabeler en van gewicht met de band beter in balans.
Kan raar klinken maar zo voel ik het aan.
De casio oceanus titanium en de citizen jv0051-60e ook titanium moeten deze week binnen komen dus da’s weer van vergelijkingsmateriaal erbij
Orient probeer ik dus voorlopig maar even niet en een of twee Seiko’s waarschijnlijk in de loop van de volgende maanden.
Dan ben ik daar een beetje in uitgekocht denk ik en wil ik wat gaan sparen voor iets anders.
Mont blanc meisterstuck vindt ik heel mooi, of een heuer, nieuw denk ik niet direct aan maar vindt de modellen tussen 1990 en 2000 heel mooi.
Verdere tips zijn zeer welkom maar alvast bedankt voor de deze.
B
Dispar vulgo.
marnix.moed Schreef:
lance_explorer Schreef:
discussie natuurlijk)Ik wil niet voor wijsneus spelen, maar die solars
van Citizen zijn ook quartz horloges. Met quartz
verwees je denk ik naar batterijaangedreven
horloges ipv met een accu. Het quartz kristal
zorgt voor een nauwkeurige gang. De solar
(automatic, kinetic, thermic, aquanautic, etc.)
slaan allemaal op hoe het klokje aan z’n energie
komt.
+1
Het Orient logo vind ik nu juist weer mooi maar dat komt omdat het veel weg heeft van dit logo.