Seiko vs Citizen - Lume

Geweldig die Monster, blijft een heerlijke klok. Ik heb hem zelf ook en draag hem regelmatig tot vaak door de weeks zeg maar m,n werkklok.

Heb hem een beetje afgericht qua tijd, na een keer of 10 bijstellen naar + en dan weer naar - op de veer eindelijk hem zover gekregen dat hij nu na 48 uur tijd maar 2 seconden sneller loopt.

Niet slecht lijkt mij. De lume blijft s,nachts redelijk zichtbaar maar ook niet meer dan dat.

Op mijn Steinhart nav b uhr is de lume na een hele nacht in het donker te hebben gelegen ongelooflijk duidelijk zichtbaar. Als ik hem onder m,n dekbed stop dan verlicht hij zoveel dat ik de kloven in m,n tenen kan tellen hahaha!:smiley:

Zeg, kun je niet gewoon tegen je vrouw zeggen dat ze ergens anders gaat slapen? :smiley:

Paul G. Schreef:

Zeg, kun je niet gewoon tegen je vrouw zeggen dat
ze ergens anders gaat slapen? :smiley:

Juist! In het kader van de wetenschap der horlogerie met als specialiteit luminologie moeten offers gebracht worden…X(

Goed gesproken:+

Thehaguedragon Schreef:

Paul G. Schreef:

Zeg, kun je niet gewoon tegen je vrouw zeggen
dat

Juist! In het kader van de wetenschap der
horlogerie met als specialiteit luminologie moeten
offers gebracht worden…X(

Heb het idee geopperd, met bewijs op het PC scherm dat het pure noodzaak is …

… in het kader van de wetenschap slaap ik dit weekend op de bank!

Bedankt jongens >X

Marco-T Schreef:

Thehaguedragon Schreef:

Paul G. Schreef:

Zeg, kun je niet gewoon tegen je vrouw zeggen
dat

Juist! In het kader van de wetenschap der
horlogerie met als specialiteit luminologie
moeten
offers gebracht worden…X(

Heb het idee geopperd, met bewijs op het PC scherm
dat het pure noodzaak is …

… in het kader van de wetenschap slaap ik dit
weekend op de bank!

Bedankt jongens >X

ROTFL !!! :smiley: … kan je eindelijk eens “uitrusten” ! :wink:

Zoltar Schreef:

Leuke test Marco, ik was hier eigenlijk wel
benieuwd naar, nadat ik recent twee Monsters van
de hand heb gedaan en nu een Citizen duikklok in
bezit heb. Die vond ik ook al waanzinnig fel
branden. Thanks voor de info!

Ja klopt die Citizen is erg goed! Voor mijn gevoel brand die iets sterker dan het Monster wat ik van je overgenomen heb. Overigens vind ik het Monster weer aandere kwaliteiten hebben. Zo vind ik de rubberband meer solide aanvoelen.

Marco-T Schreef:

Ik heb ze beide in het kastje gelegd en tesamen
met de LED lamp beschenen, zodat de strijd eerlijk
zou zijn :#

Ondanks dat de Citizen in het eerste moment het
felste brandt, is dit na een uurtje gelijk.
Tegen de ochtend (dus na ca. 7 uur) was bij beide
de lume nog minimaal zichtbaar, echter bij de
Citizen toch het minste.

Conclusie:

• BEIDE komen de nacht door (tu)
  • De Citizen heeft de felste start
  • Het Monster heeft de langste uithoudingsvermogen

Had gehoopt op nog een vergelijkende shot, nu ‘moet’ ik die Citizen zelf kopen om het te kunnen zien :wink:

… want wat bleek, het monster wat ik van een forumlid had gekocht was niet nieuw gekocht bij monsterwatches, maar uit 2004 met een onbekende oorsprong, dit in tegenstelling tot wat er besproken was :X

Dus nu nieuw naast nieuw, beide (vandaag) niet gedragen, want de Citizen zat in de doos en DEZE Monster is vandaag bij Rob op de Rikketik gekocht :~

Netjes naast elkaar…

Even de LED-lamp erop…

En zeg het maar?

Het lijkt dus dat ze even fel te branden :~

hharry Schreef:

en mijn huidige SKX 170 is ook
een duurloper.

Heb je een foto van je skx170? Ik kan er niks over vinden.

Proficiat met je nieuwe aanwinst.

Heb je misschien ook een shot tussen je ouwe en nieuwe Monster? Ben wel benieuwd of er verschil tussen zit in de lume na 6 jaar. Of is ie van Rob NOS?

Bigrosa Schreef:

Toch even een vermelding waard. Mijn Seiko black monster nu 8 dagen geleden exact op de seconden gelijk gezet met de radio gestuurde klok die ik thuis heb staan.

De Seiko loopt zo zuiver als een scheermes, echt ongelooflijk
de afwijking ligt na 8 dagen binnen een seconden. De tweede dag de klok eens op zijn zijkant gelegd op de 3 uurskant en na een nacht liep hij 8 seconden sneller! de volgende dag de klok 'savonds op de andere kant gelegd de 9 uurs zijde en na een nacht ook 8 seconden langzamer.Hij loopt dus weer zo goed als gelijk.

Bij het afdoen van de klok 's avonds voordat ik het bed induik leg ik hem netjes op z,n rug. Hij loopt dan ongeveer 2 seconden die nacht sneller en dat compenseert hij weer overdag bij het dragen en zit nu gewoon na ruim 8 dagen gewoon binnen een sec afwijking!!.Geweldig!!:~

De Seiko doet het beter dan menig ander top merk. En dat voor een bescheiden prijsje.Ik heb er nu 3, de Samurai, de Atlas en de Monster. Denk dat nummer 4 niet lang op zich laat wachten wat een heerlijk symphatiek merk is dit .een BFK mischien?

Geweldig die Monster, blijft een heerlijke klok.
Ik heb hem zelf ook en draag hem regelmatig tot
vaak door de weeks zeg maar m,n werkklok.

Heb hem een beetje afgericht qua tijd, na een
keer of 10 bijstellen naar + en dan weer naar - op
de veer eindelijk hem zover gekregen dat hij nu na
48 uur tijd maar 2 seconden sneller loopt.

Niet slecht lijkt mij. De lume blijft s,nachts
redelijk zichtbaar maar ook niet meer dan dat.

Op mijn Steinhart nav b uhr is de lume na een
hele nacht in het donker te hebben gelegen
ongelooflijk duidelijk zichtbaar. Als ik hem onder
m,n dekbed stop dan verlicht hij zoveel dat ik de
kloven in m,n tenen kan tellen hahaha!:smiley:

Bigrosa Schreef:

Denk dat
nummer 4 niet lang op zich laat wachten wat een
heerlijk symphatiek merk is dit .een BFK
mischien?

Die loopt vast nog nauwkeuriger :wink:

marnix_moed Schreef:

Bigrosa Schreef:

Denk dat
nummer 4 niet lang op zich laat wachten wat een
heerlijk symphatiek merk is dit .een BFK
mischien?

Die loopt vast nog nauwkeuriger :wink:

He marnix_moed:

Wat ik heb gelezen is dat de BFK hooguit 1 sec per maand sneller/langzamer zou lopen.
Ik zit alweer het internet af te speuren…

Vanmorgen liep de Monster weer exact gelijk haha! Geweldig toch!!da’s dag 9 alweer. Niks COSC gekeurd…gewoon Seiko kwaliteit met een hele grote hoofdletter K!!! eigelijk te gek voor woorden toch dat de bekende A merken het geeneens beter doen. Maar wel 10 , 20 ,30 x het voudige kosten.

Mijn Breitling Crosswind , ook die wijkt 2 seconden per dag af in positieve zin.Dat doet ie wel consequent.

Maar ook aan de Seiko kan de Breitling op dit moment niet tippen …ben benieuwd hoe lang de Seiko eigelijk exact gelijk blijft lopen, ik maak er nu een sport van om elke dag te kijken wat de afwijking is maar op dit moment is dat eigelijk nihil.
Nu op dit moment , het is 09:08 uur kan ik geen verschil waarnemen met de secondenwijzer van de Seiko en de radiografisch gestuurde klok die ik heb staan.

Eind van de maand ga ik naar zuid frankrijk om te skieen…haha! het weer is daar zo slecht op dit moment maar ik hoop toch volgende maand in m,n zwembroek daar aan de kust te kunnen zitten.
Heerlijk om bij hotel vd Valk in Saint Aygulf (aanrader!!) te zitten. Ga alweer voorde 8e keer naar dat hotel.De Seiko gaat uiteraard mee want bewijst op dit moment zeer goede diensten.

Eventueel wissel ik hem af met de heerlijk Steinhart nav b-uhr maar die zal wel dienst doen bij het avondeten :)-D en de seiko voor overdag,

Even in Fresjus bij de plaatselijke juweliers mijn neus in de ruit drukken. Heb daar 5 jaar geleden voor mijn Pa daar een heerlijke Tissot automaat gescoord met een korting van dik 50% en tja je weet maar nooit wat je er tegen komt.:)…

Bigrosa Schreef:

Wat ik heb gelezen is dat de BFK hooguit 1 sec per
maand sneller/langzamer zou lopen.
Ik zit alweer het internet af te speuren…

Tja, quartz heh!

Vanmorgen liep de Monster weer exact gelijk haha!
Geweldig toch!!da’s dag 9 alweer. Niks COSC
gekeurd…gewoon Seiko kwaliteit met een hele
grote hoofdletter K!!! eigelijk te gek voor
woorden toch dat de bekende A merken het geeneens
beter doen. Maar wel 10 , 20 ,30 x het voudige
kosten.

Yup, en ook m’n cosc Omega’s lopen niet altijd nauwkeuriger dan sommige Seiko’s. Ach, zo lang ze maar niet langzamer lopen en per maand niet meer dan 5 minuten voor, vind ik 't best. Om de maand moet ik namelijk toch de datum verzetten. En dan zet ik em meteen op tijd.

Eind van de maand ga ik naar zuid frankrijk om te
skieen…haha! het weer is daar zo slecht op dit
moment maar ik hoop toch volgende maand in m,n
zwembroek daar aan de kust te kunnen zitten.
Heerlijk om bij hotel vd Valk in Saint Aygulf
(aanrader!!) te zitten. Ga alweer voorde 8e keer
naar dat hotel.De Seiko gaat uiteraard mee want
bewijst op dit moment zeer goede diensten.

Dat zal zeker een fijn vakantiekamaraadje worden.

Even in Fresjus bij de plaatselijke juweliers mijn
neus in de ruit drukken. Heb daar 5 jaar geleden
voor mijn Pa daar een heerlijke Tissot automaat
gescoord met een korting van dik 50% en tja je
weet maar nooit wat je er tegen komt.:)…

Ik duim voor je! (tu)(td)(tu)(td)(tu)(td)(tu)(td)(tu)

Maar om de datum juist te zetten, hoef je het horloge toch niet te stoppen ???
Kan dat niet “onafhankelijk” ???