Seiko waffle strap

Hallo mensen,

Ik vroeg mij af of iemand misschien weet of er verschil is tussen de Seiko waffle strap van uncleseiko en van monsterwatches.

Op foto’s ziet het er uit alsof de band van monsterwatches van een ander soort rubber is dan de strap van uncleseiko.

Geen ervaring met Uncle Seiko, en ik vind de banden van Monsterwatches vrij dun op een 42 en 44mm duiker, maar het rubber is wel echt heerlijk soepel om de pols.

2 likes

Ik was ook op zoek naar waffle straps en heb gelezen dat die van UncleSeiko vrij stug zijn. Op andere fora worden de straps van Wjean aangeprezen (maar heb er zelf geen ervaring mee…)

Die van Uncle Seiko is hard/stug rubber, terwijl die van Monsterwatches meer een siliconenband, en dus heel soepel is. Op welk horloge zou de band moeten?

Nieuwe batches van de Uncle Straps zijn van een wat soepeler materiaal.

1 like

Seiko skx007

Ik heb die van Rob en die is vrij dun maar wel soepel. Die van Uncle Seiko is onderweg naar me, als die binnen is dan kan ik ze vergelijken.

Ik vind die van Uncle Seiko wel erg mooi afgewerkt, gewoon een prima band. Ik heb ook wat M22 Marine Master straps van WJean, maar vind de afwerking daarvan net iets minder.
Maar op de SKX007 kan zo’n Monsterwatches ook prima, dunkt me.

Samurai op Uncle Seiko:

image

En erg jammer dat deze van Dagaz niet in 22mm beschikbaar is. Beter dan die van WJean wat mij betreft: http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/show/4111628

MW soepel en goedkoop

Ik heb inmiddels de Uncle Seiko binnen, hij is niet dunner of dikker dan die van Monsterwatches maar wel stugger want van rubber. DIe van Rob is van siliconen en hoewel ie soepel is vind ik 'm iets “te licht” voor mijn Seiko Turtle dus ik ga die op een SKX of ander horloge gebruiken.

Niet dat ik een expert ben maar volgens mij is de US variant ook iets autenthieker qua looks.

2 likes

Bedankt voor je “onderzoek”

Is ga dan denk ik maar voor de strap van uncle seiko.

1 like

Wat zijn die Uncle Seiko Waffle Straps lastig te krijgen in de UK, zeg. Ik zat twee maanden te wachten op een 22mm Waffle strap short met dubbele keepers. Toen ze eindelijk op voorraad waren, gelijk maar besteld. Helaas kreeg ik een 20mm opgestuurd. Alles is keurig geretourneerd en ik heb geld terug gekregen, maar inmiddels zijn ze weer uitverkocht. Wanneer ze weer binnen gaan komen is helaas nog onbekend.

Ik heb die van B&R bands en die is echt top!!

3 likes

Ik heb er eentje via Amazon, beter dan die van Uncle Seiko die ik ook heb gehad en ongetwijfeld (een stuk) goedkoper dan B&R

1 like

De curved variant van uncle Seiko is top op een skx007. Wel stug maar doordat je curved is valt ie veel fijner.

1 like