Seiko Watch Technical Guide beschikbaar

Ik heb de Seiko Watch Technical Guide ingescand, een versie eind jaren 70 schat ik.
Delen ervan zijn al aanwezig op het net, bijv. hier: http://www.thewatchsite.com/index.php/topic,23.0.html

Maar deze scans zijn in kleur (handig, want oliesoort is met kleur aangegeven) en in hoge resolutie (en dat is gewoon mooier :slight_smile: )

Die hoge resolutie heeft wel een nadeel: in totaal is het 125 Mb. Iets te veel voor mijn server bandwidth, dus ik heb ‘m maar opgesplitst en op scribd gezet.

De scans zijn ingedeeld zoals de Guide, en de titels van de links spreken voor zich. Ben je op zoek naar alleen een specifiek kaliber, kijk dan eerst in het hoofdstuk “List of basic and derivative calibres” welk sheet van toepassing is.

Lege pagina’s heb ik verwijderd omwille van de bestandsgrootte. Mocht je ‘m willen printen: er zitten ook A3 pagina’s bij, dus check de opties als “rotate” en “fit to page” in je pdf reader.
Tja, om de hele guide te printen is het natuurlijk handiger om een grote PDF te hebben, mocht iemand een suggestie hebben voor verspreiding dan laat het maar weten.

Veel plezier ermee!

Index

Items common to all Seiko watches

Casing guide

List of basic and derivative calibres

1100A

1104A

17A

2202A

2205A

2206A

2406A

2517B

2706

2906A

3703A

4006A

5206A

5606A

5619A

6106A

6138A

6139A

63A

6309A

7005A

7016A

7019A

8800C

Heel hard applaus vanuit Hilversum !!

Indrukwekkend::o

tjonge wat een werk maar erg mooi

Kan je voor de grote PDF niet rapidshare ofso gebruiken? Als je hem zipt/rart kan je hem zelfs opsplitsen in delen, mocht het in één deel te groot zijn voor rapidshare.

Verder zijn er sites als www.yousendit.com waar je grote bestanden kan uploaden, en de downloadlink kan verspreiden (is wel maar voor een maximale tijd).

Stony Schreef:

Ik heb de Seiko Watch Technical Guide ingescand,
een versie eind jaren 70 schat ik.

:)-D

Tja, om de hele guide te printen is het natuurlijk
handiger om een grote PDF te hebben, mocht iemand
een suggestie hebben voor verspreiding dan laat
het maar weten.

Ik Skydrive van MSN/Hotmail om m’n bestanden online te bewaren. Je kan zelf kiezen mappen maken waarbij je kunt kiezen ze prive te houden, te delen met vrienden (forumleden) of helemaal publiekelijk te stellen. 1 beperking is dat 1 bestand niet groter mag zijn dan 50MB.

Met 7-zip (freeware/gratis programma) knip ik grote bestanden in zelf in te stellen kleinere pakjes. Jouw PDF bestand zou dan in 3 pakjes van 50+50+25MB opgeknipt kunnen worden.

Machtig!