Seiko wereldklokkies 😉

De afgelopen jaren, tijdens struinen op eBay deze twee buitgemaakt. Ik heb iets met worldtimers. De grotere (let op het vliegtuigje aan de secondewijzer) is niet bijzonder zeldzaam, hoewel wel in zeldzaam mooie staat. De kleinere (reiswekkertje met alarmfunctie) ben ik nog niet ergens anders tegengekomen, maar misschien jullie wel.

13 likes

Leuke klokjes; Ik heb ook iets met world timers, dual time, gmts, etc.

Gebruik je de klokjes (klokken in het algemeen?) ook echt voor tijdsindicatie? Ik merk dat, omdat ik eigenlijk altijd wel een horloge om heb, een klok niet echt gebruik/nodig heb.

1 like

Soms, als ik voor werk iemand moet bellen in midden- of verre Oosten en VS. Maar soms draait mevr 551er eraan om ze af te stoffen😩

Voor de rest gewoon leuk. Deze staat er ook nog naast, geen GMT, maar wel reiswekkertje, dus GMT-gerelateerd

Ik vind ze heel gaaf.
Mooie aanwinsten.

1 like

Mijn beste,

Worldtimers, gmt, dual-time, twin-time en wat al dies meer zij,
ik vind het een fascinerend schouwspel!!
Heerlijk wegdromen in al die tijdzones.

Fraaie aanwinsten hoor 551er!!
Geniet er met volle teugen van.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Werkelijk prachtige aanwinsten! Een dame die afstoft en zich zo om jouw uurwerken bekommert klinkt super.

1 like

Klinkt lief. :two_hearts: Maar als er aan gedraaid wordt: laat maar wmb. :slightly_smiling_face:

1 like

Super gaaf deze klokken. Ik vind vooral de klok met het vliegtuigje gaaf.

Zelf heb ik ook een mooie toevoeging voor dit topic. Mijn Seiko klok van 180x90. Helaas is de Nederlandse tijdzone (Son) er mee gestopt. Binnenkort maar eens kijken of deze gerepareerd kan worden.

1 like

Haha! Wat een gevaarte! Mooi man!

1 like