Seiko, wie heeft een, of wie had een?

Ik had achtereenvolgens (in volgorde van aankoop)

Seiko SKX007

Seiko Quartz Chronograph 7a28-6010

Seiko Quartz Chronograph 7a28-702A, “Black Bond”

Seiko Speedmaster 7a28-6000 “Bishop” Giugiaro chronograph

Seiko SPB453

Grand Seiko SBGN029

Grand Seiko SBGW303

Ik heb momenteel nog de prachtige Grand Seiko SBGA285. Ook vandaag weer om de pols.

22 likes

Een greep uit mijn Seiko-verzameling:

• Seiko 4004 (4633-5029), Februari 1977
  • Seiko SNX111(7S26-0060), Augustus van 1997 of 2007
  • Een oude quartz die mijn vader ooit nieuw heeft gekocht bij de Kijkshop(da’s lang geleden!:sweat_smile:) , maar welke hij nu maar saai vind: 5Y23-8A11, April 1997.

Nog steeds lopen ze allemaal netjes op tijd. Oerdegelijk, als je het mij vraagt.

11 likes

dat dus

1 like

Bizar hoge cijfers eigenlijk. Diegenen die niets met Seiko hebben bezoeken mogelijks het topic niet, maar ik ben aangenaam verrast.

13 likes

Groot fan van seiko. :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::star_struck:

10 likes

Mijn favoriete horlogemerk, met modellen in alle prijsklassen. Dit was ooit mijn verzameling:

(nu zijn het er iets meer :slight_smile: )

13 likes

Crosspost :ok_hand:t2:

Mijn 1st en enige Seiko.

16 likes

Waar kan ik iets aankruisen als je er 3 in huis hebt. :joy:

1 like

Deze, al zestien jaar in bezit en vrijwel dagelijks om de pols. Blijft voor mij de mooiste wijzerplaat die Seiko heeft gemaakt.

In deze SNZB19K5 zit een 7s36 werkpaard die zonder onderhoud al jaren zijn rondjes draait. Loopt een halve minuut per dag te langzaam dus ik klaag niet.

8 likes

Zoals ongetwijfeld voor velen was de SKX007 mijn gateway drug waardoor het balletje is gaan rollen. Sindsdien nooit Seikoloos geweest en ben dat ook niet van plan - voor mij een legit, sympathiek en down-to-earth merk. Hoewel ik het wel minder draag dan voorheen omdat mijn voorkeur langzaam verschuift richting kleiner en verfijnder.

Ben de collectie wel gaan downsizen. Momenteel resterend:

Vader en zoon Turtle ('78 6309-7040 en een SRP777J)

Dé OG Marinemaster 300 (SDBX001)

En de SKX007 waarmee het allemaal begon. Draag 'm vrijwel nooit meer maar het is een blijver.

En een handvol Grand Seiko’s waar mijn passie inmiddels meer bij ligt dan bij Seiko zelf.

17 likes

Ik heb 2 Seiko’s, de eerste al sinds halverwege de jaren 70, mijn eerste echte horloge.

De tweede heb ik vorig jaar nieuw gekocht:

De SBTM319.

16 likes

Grappig aan deze poll vind ik dat er blijkbaar daadwerkelijk leden zijn die nooit een Seiko hadden (hoewel, zoals verwacht, niet gek veel :wink:)

Zeven, acht jaar geleden had ik deze:

sun049p1_2__web~2

Ik vond dat kinetic echter helemaal niks.
Binnen half jaar verkocht en sindsdien nooit meer een Seiko gehad.

2 likes

Leuk topic dit!

Bij mij begon het ook met Seiko, alleen de Sharp Edge nog in bezit maar sluit zeker niet uit dat er weer eens een bij komt…

15 likes

2 Seiko’s gehad en misschien komt er ooit nog wel 1.

1 like

Nog steeds enorm blij mee!

4 likes

Uiteraard! Seiko is gewoon top, de hobby vroeger begonnen met een Seiko.
Momenteel alleen deze in de verzameling

Zit zelf ook nog heel vaak te kijken naar een Spb317j1 hoogst waarschijnlijk komt die er nog een keer.

16 likes

Deze Seiko’s heb ik in elk geval niét meer…:sweat_smile:

18 likes