Hoe dragen jullie je horloges? Losjes of liever strak?

Beetje losjes maar zeker niet te strak.

Zoals mijn onderbroek, niet strak, niet los, precies goed gedurende heel de dag.

1 like

Precies dit. En een quick adjust is daarbij heel wenselijk :yum:

Ik wil geen beweging in het horloge als ik mijn arm beweeg, maar uiteraard blijft bloedsomloop belangrijk. Dus eerder strak.

Het horloge moet schuiven rond de pols daarom draag ik ook alleen op staal en dus redelijk losjes. Bij elk ander soort bandje ben ik er achter gekomen dat het niet genoeg bewegingsruimte krijgt voor mij. Ook draag ik het horloge richting de hand, dus voor de knobbel.

Van hier tot hier zullen we maar zeggen :grin:
Dus tegen mijn hand en iets verder terug. Op staal in ieder geval. Leer en nato schuift iets minder.

2 likes

Niet te strak, maar ook niet zo losjes dat ie over 't polsbot schuift.

1 like

Met een stalen band past er nog een vinger onderdoor. Net zo dat hij niet over de knokkel schuift.

1 like

Zo dus, precies stak genoeg.
Je kunt er nog net een potlood tussen steken.

3 likes

Strak, maar niet te strak. Moet wel n vinger tussen passen. Hij wiebelt/schuift in elk geval niet heen en weer

1 like

Als een armband…

Wat zou dan een definitie hiervan zijn? Zijn er geschreven of ongeschreven regels voor hoe een horloge gedragen dient te worden? Just asking :innocent:

1 like

:joy:

1 like

zoiets? :joy:
WatchShowOff

2 likes

Dit dus… Ik heb meerdere horloges weggedaan omdat ze te los of te vast zaten. Schakel eruit of erbij of andere opties werkten niet dus wieberen.

2 likes

Los om de pols, de pink moet ertussen kunnen. :slight_smile:

Er is maar 1 regel en dat is dat er geen regels zijn :sweat_smile:

Alleen ik draag mijn horloges niet strak en niet losjes… :thinking:. Los, schuift het horloge teveel. Strak, dan heb ik na een dag dragen een conplete horloge in pols staan :rofl:
Vandaar nog de optie passend/aansluitend dragen :laughing:

3 likes

Hier sluit ik me bij aan. Bij voorkeur nooit uit zichzelf bewegen, ook niet als ik wat beweeglijker moet zijn, maar als ik 'm echt voel knelt die teveel.

1 like

Ligt ook wel aan het horloge. Een dresser op leer liever wat aan de strakkere kant. Maar een lekkere Breitling op staal mag van mij best een beetje bungelen - zeker als ik de bijpassende Hawaïblouse aan heb.

1 like

Yep, en soms cosplay ik graag een kermisklant. Of liever kermisexploitant eigenlijk.

1 like