Persoonlijk draag ik mijn horloges liever iets losser, redelijk vaak “herpositioneer” ik het horloge wat ik op dat moment om heb dan ook omdat het iets te veel verschuift.
Echter vind ik dit geen probleem in vergelijking met het strak dragen om de pols zodat er helemaal geen beweging in zit zonder “geweld” te gebruiken .
Benieuwd hoe jullie je horloges (staal, leer, nylon etc.) het liefst om de pols dragen… Misschien verschillende voorkeuren voor verschillende soorten banden…
Losjes, maar vast genoeg. Geen print of vouwen in mijn arm. Maar niet te los dat ik het horloge rond kan draaien. Maar het horloge kan wel een beetje van boven naar onder schuiven. Soms even goed doen en moet gewoon lekker zitten
Gek genoeg hangt het af van welk horloge ik draag en met welke band. De ene zit gewoon lekkerder als hij minder beweegt en de ander weer losjes wat prettiger. Ook verschil tussen leer, rubber en staal overigens.
Voor mij is dit niet anders. Ik draag mijn horloges het liefst los genoeg zodat ze achter mijn “pols-enkel” blijven zitten. Maar wel strak genoeg zodat geen horlogebretels nodig heb wanneer ik mijn handen in mijn zakken steek.
Dit verschilt wel per band merk ik. Ik heb polsen van ongeveer 16,5 cm. Hierdoor is het net nato’s nog weleens te strak op het ene gaatje en te los op de andere. Dus in dat geval een gaatje losser en het horloge iets hoger op de pols.
Bij stalen banden probeer ik het zo op maat te maken dat het door de dag heen net strak genoeg zit. Polsen zwellen door de dag heen ook wat op, dus dit lijkt me de beste manier.
Met een stalen band is het mijn ervaring wel zo dat iets strakker (lees niet tourniquet strak) beter werkt wegens het extra gewicht van de band.
Conclusie: ietsjes losser is beter, ietsjes strakker is oncomfortabel en een irritatiefactortje.