Seiko: wie weet welk type/model dit is?

Beste mede horloge verzamelaars,

Dit horloge heb ik in een opwelling gekocht omdat het me aanstond en het er goed uitzag. De vorige eigenaar had verder geen gegevens over het horloge. Ik weet inmiddels de leeftijd van het horloge. Wat ik graag wil weten welk model dit is. De band is voor mij te strak maar er zaten geen extra schakels bij. Het is een geïntegreerde band dus dan wordt de keuze voor een andere lastiger. De lug breedte is 12 mm en de band breedte bij de kast 22mm. Misschien hebben jullie nog ideeën voor de band

2 likes

Het antwoord staat op de caseback: 7N42-0BS0 (dat is twee keer een nul na het streepje)

Dank je wel.
Als ik hierop zoek kom ik alleen bij watchcharts uit. Waar er blijkbaar een paar te koop hebben gestaan.

Je kunt natuurlijk altijd kijken of iemand een mooie band op maat voor je kan maken!
Leuke Seiko overigens :smile:

1 like

Ik heb zelf een band op maat laten maken door @Ko-Banden voor een ander horloge met afwijkende lugs. Ko heeft vakwerk geleverd en een mooie lederen band gemaakt. Wellicht kan hij ook iets voor jou betekenen mocht je iets dergelijks willen.

1 like

Overigens staat hier een onderdeelnummer van de band voor dit specifieke horloge, wellicht kun je hier iets meer mee

1 like

Het is deze

SGEA91P1 - 7N42 Quartz

3 likes

Ko levert zeker vakwerk!

2 likes

Daar had ik nog niet aan gedacht, tof idee! Dank je :grin:

Dank je wel

ik heb even voor je bij Seiko gekeken maar jammer genoeg zijn de losse schakels niet meer leverbaar.

1 like

Iemand nog ideeën waar ik kan kijken voor een metalen band 12/22 mm

Niet hier, het is me niet duidelijk hoe ik dat hier moet doen

tl 2 worden

1 like