Seiko wijzerplaten passend op skx007

Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje een skx007 en ben nu aan het uitkijken naar een andere dial omdat ik die van de skx007 toch wat te ‘modern’ vind

Ik zoek dus een vervanger, wishlist

  • een originele seiko dial
  • iets meer retro look
  • volledig witte tekst (of gewoon geen rood, blauw etc)
  • geen X logo

de skx171 vind ik mooi, is vrij populair en past voor zover ik kon terugvinden:

iemand meer info van de onderstaande dials? Misschien overduidelijk maar ik ben nog niet echt een seiko kenner :confused: (laatste is een sumo SBDC001 denk ik)

Nog andere voorstellen, en vooral: waar kan je die dials vinden?

Thx!
B

Denk dat @HanDavinci je hier wel het een en ander over kan vertellen :sunglasses:

2 likes

Er is niks minder modern dan de SKX plaat die al 40 jaar vrijwel onveranderd door Seiko wordt gebruikt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

edit: ik vind juist ook wat kleur belangrijk, anders wordt de wijzerplaat zo steriel. Misschien kan je een SRP775 wijzerplaat gebruiken, die heeft ook wel een beetje een vintage look.

1 like

Die eerste is een SKX031 dial, de tweede is idd een Sumo SBDC001. Zet die eerste gen Sumo plaat maar uit je hoofd, die is niet meer te vinden. De SBDC031 dial nog wel.

@Voordeligbijdetijd zou eventueel wel een wijzerplaatje voor je kunnen bestellen, maar ik heb begrepen dat hij van appeltaart houdt. Die zal dus van jouw kant naar hem toe moeten, in one piece…en het liefst nog een beetje warm :cake:.

Ik ben er geen vreemde van, stuur maar een berichtje als je vragen hebt.


:sunglasses:

Oh en alle wijzerplaten passen wel…met een beetje inzet. No biggie.

2 likes

Er is genoeg keus. Alleen afhankelijk van budget.

3 likes

bedankt allemaal… keuzestress :smile:

De wijzers wil ik eigenlijk wel behouden aangezien deze typerend zijn voor de skx (of ben ik verkeerd?)
Vanuit esthetisch oogpunt passen deze dan beter met de skx171: de uurwijzer heeft ongeveer dezelfde vorm (uitlopend op een punt) als de 6 en 9 uurs markers, is wel een passend detail denk ik.

maar we twijfelen nog wat verder :neutral_face:

@HanDavinci bedankt voor de uitnodiging, ik stuur je een berichtje maar wel over iets anders als dat ok is

1 like

heb je die nog steeds Paul?

Zal wel weer over bier gaan :joy: :stuck_out_tongue:

1 like

Niet doen Ide, pannekoek.

1 like

Ja, gisteren toevallig weer eens om.

2 likes

Geen zorgen. Mij te duur cq afschrijvingsgevoelig. Ik ga voor een SKX LagoonDaVinci :sunglasses:

1 like

De V is klein. Bvd

En had ik al toegestemd? Eerst moet je nog een potje worstelen met @SwedishChef.

2 likes

Some say… not only the ‘v’

2 likes