Seiko wil hogerop. Goede move?

Ik heb hem een komkommer gegeven.

Goed bezig…:+1:

Ik zie in Nederland ook best veel mensen 1-2 duizend euro neertellen voor een Seiko astron. Dat is voor veel mensen geen probleem blijkbaar en de indruk van het merk is prima dan.

Ik woon in een hele grote stad maar heb deze echt niet gezien.

Ik zie ze op marktplaats regelmatig voorbij komen, gebruikt, jong gebruikt, gedragen. Op HF wat minder.

De 6R15 en 6R35 zijn prima uurwerkjes, sommige (6R15) hebben 10 jaar met chronometer precisie gelopen, nooit storing, gaan met die banaan. Lekker hoor, zo’n langzaam klotser, past wel bij mijn tempo.

Dan denk ik dat je filmpje niet goed bekeken hebt. Seiko wordt helemaal niet afgeschilderd als slecht horloge. Begrijp je reaktie dan ook niet.

Sorry, ik had gisae moeten quoten.

Ok. Dan mag @Gisae reageren want die zegt volgens mij ook niks geks…

Dat mag hij, en edited for clarity.

Gezien dit dus een reactie op mij was; Dat is mijn mening gebaseerd op, wat ik zo snel kan tellen minimaal 25 horloges met Seiko 7S26/NH35/4R35/6R15 uurwerk. Ze lopen altijd prima maar zijn qua nauwkeurigheid heel wisselend. Sommigen netjes binnen 2-3 seconden per dag, anderen -20/+40. De rammelende rotor was vooral bij Seiko’s eigen lijn zoals de alpinist of de SARB033/035. Ik heb nu nog een Pressage serie die ook rammelt. Vreemd genoeg zijn horloges van verschillende microbrands dan weer relatief stil (O.a. Ventus, Armida, EMG, Steeldive en Invicta).

Als je voor €40,- een prima lopende Invicta met NH35 kan kopen valt €500+ erg tegen voor eenzelfde 4R35 als je ook een ETA2824/STP1-11 kan krijgen.

1 like

Ik spreek puur over de 6R15/6R35, de overige uurwerken zet ik daar ruim onder, hebben ook geen Spron mainspring en mindere kwaliteit balans etc.

Bij mij waren alle klokjes met de 6R15 altijd binnen de 10 seconden en vaak beter. Een Titanium Shogun met dat uurwerk vind ik zijn geld bijvoorbeeld meer dan waard. Omdoen, en een decennium niet naar omkijken, blijft gaan.

Ik heb helemaal geen moeite met Seiko op de dial, als je maar voor jezelf vind dat je horloge zijn geld waard is, ik ben blij met mijn toppers :yum:, wat een kwaliteit voor dit geld, als het Zwitserse horloges waren kostte deze veel meer.:heavy_dollar_sign:

3 likes