Seiko yacht timer 200, bolletjes kalibreren?

Hallo allemaal,

Ik heb laatst een Seiko yacht timer 200 (6M37-6010) gekregen waar ik super blij mee ben.
Maar de bolletjes van de yacht timer staan niet goed. Op het moment van de foto zouden ze allemaal wit moeten zijn en pas tijdens de countdown van kleur veranderen. Verder functioneert het horloge goed.
Kunnen deze net zoals de wijzers gekalibreerd worden? Zo ja weet iemand hoe dit moet?

Ik had hem naar Seiko gestuurd maar daar wisten ze niet wat ze er mee moesten omdat hij te oud was… Met het advies om een nieuwer model aan te schaffen.
Hopelijk heeft een van jullie er meer verstand van.

Oh gaaf! Ik heb er ook ooit zo een gehad toen ik nog regatta’s zeilde. Ik heb hem verkocht toen de regels wijzigden. 5 werd 6 minuten of zoiets dergelijks. Ik weet het niet exact meer.
De bolletjes kun je goed zetten op dezelfde wijze als waarop je de stopwatch op de nul zet als die niet meer op nul staat. Ik zag onlangs een filmpje op dit forum.
Maar ik vind hem zo stoerder.

nou nou…

3 likes

Sorry, misschien een licht frustratie puntje.

ging om de reactie van Seiko…
niet jouw reactie :slight_smile:

Leuk om te zien en dan vooral omdat ik en hetzelfde horloge heb en hetzelfde probleem haha

Als het goed is is dit de gebruikshandleiding @Jack_Sparrow en @Ramniv:slight_smile:

http://www.regatta-yachttimers.com/wp-content/uploads/2015/10/Seiko_Manual6M37_Eng.pdf

Dat gaan we morgen even proberen!!!

1 like

succes !

Heel erg bedankt!! het lijkt als of de een na laatste pagina de oplossing is.

1 like

Zo moet het zeker lukken
Seiko 6M37 instellen

1. Volledige reset:
    Zet de keuzewijzer op CRONO, kroon uittrekken en wacht tot er niets meer beweegt (wacht 10 seconden voor de zekerheid), druk beide knopen een paar seconden in en laat weer los een piepsignaal klinkt. Alles gaat bewegen (demo mode), druk een knop in om de demo mode te verlaten.

2. Zet alle wijzers op de nulpositie:
    Met de bovenste knop kies je welke wijzer of gekleurd wielje op nul wil zetten, de gekozen wijzer zal een weinig voor- of achteruit bewegen. Gebruik de onderste knop om de gekozen wijzers op de 12 uur positie te zetten, het blauw gekleurde wieltje in het middelste gaatje onde de 12 uur positie. Let op de uurwijzer, die moet corresponderen met de 24 uurs aanduiding op nul dus misschien moet de uurwijzer 2x rond. Als alles goed staat de kroon weer induwen.

3. Op tijd zetten:
    Zet de keuzewijzer op TIME, trek de kroon uit, gebruik de drukknoppen om op tijd te zetten, (let op de 24 uurs aanduiding), en druk de kroon in op een volle minuut .

4. Instellen countdown timer:
    Zet keuzewijzer op TIMER, trek de kroon uit, gebruik de drukknoppen om op tijd te zetten, let op de 24 uurs aanduiding, en duw de kroon weer in.

Laatste reactie was 2 jaar terug.
En voor de Volvo Ocean race te laat, is juist afgesloten :slight_smile:

Ik vind overigens die reactie van Seiko erg beneden peil, zo scheep je je klanten niet af. Hoe oud het horloge ook is.

1 like