Ik heb sinds een paar weken een SRP641K1. Vind het 1 van de mooiste Seiko’s in mijn bescheiden collectie. Er zit een Z 22 band op. Nu zit ik toch wat te rommelen dat op 1 gaatje de band net iets te strak zit naar mijn smaak en een gaatje ernaast zit hij te los. Gaat dat nog uitrekken of ben ik de sjaak. Dit is ook een beetje reden dat ik voornamelijk staal draag
Koken wil nog wel eens helpen wbt pasvorm…
gr, HJR
Heb er ook een, sinds een paar maanden. De band dan. Guess what - ik ben weer terug naar mijn look-a-like-Chopard rubber band die ik ooit voor 11 euro van eBay plukte. Die Z22 zit gewoon niet lekker. De “looks” doen het hem wel, maar qua comfort… Hij is er weer af. Gaat bij mij om een SKX007J.
Mooi ding hoor, trouwens!
Ik vind hem zo mooi. Baal er daarom enorm van. Misschien 2 weken non-stop dragen zodat ie wat rekt?
De SRP641K1 is in het echt trouwens mooier dan op enige foto. Is lastig uit te leggen.
Nee, hij gaat niet uitrekken.
Als hij iets te los zit een extra keeper er op zetten.
Of met een hete spijker een ‘tussenstandje’ prikken.
Je kunt ook proberen om hem met kokend water een beetje
rond te zetten.
Daarna meteen afkoelen in koud water.
Grt.
Wat is een extra keeper?
Keeper is het rubber ding waar je de band doorheen schuift.
Das wel een slimme. Hoe kom je daar dan aan zonder een hele band te kopen…
Uitrekken doet-ie zeker niet. Een “keeper” is het los-verschuifbare lusje op een horlogebandje. Een Z-22 heeft er maar 1, dat (bij een Z-22) geperforeerde ding waar je de band doorheen voert.
Great minds think and write alike.
Goeie vraag
Misschien even bij monsterwatches informeren.
En anders zijn er hier op het forum mensen die er nog
een paar honderd hebben liggen wellicht.
De flat vent draagt lekkerder, daarom zoek ik er ook een
Groeten
Rutger
Flat vent is idd een comfortabele band.
@ChowMonkey
Koop er een flat vent bij dan heb je twee keepers.
En dat is precies wat zo mooi combineert bij die grote zwarte kast…
Ik zou er wat thermoplastiek oplos laten.
Of heb je dat al gedaan?
Dan kun je de band op het strakke gaatje houden maar
volgt de band de vorm van de pols beter.
Ik vrees dat daar niet de sleutel tot het succes ligt. Extra gaatje is ook niet echt te doen. Dan maak je de boel al snel stuk. Beste kan ik veel BBQ-en en wat aankomen. Of een extra keeper proberen als dat laatste niet lukt. De keeper lijkt me vooralsnog de beste optie. Ik zal Rob vragen bij mijn volgende bestelling.
De BBQ zet aan op heel andere plaatsen ben ik bang
Maar Rob vragen lijkt mij een goeie optie.
Of plaats een ad op het ‘gezocht’ gedeelte.
Ik vraag eerst Rob wel. Ik ga deze week een Turtle of een Monster Tuna (SRP637) kopen (ben er nog niet 100% uit). Dan vraag ik gelijk wel of hij nog een keeper over heeft.